ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یکی از نگرانی‌های همیشگی والدین اجرای بیش از حد بازی‌های ویدئویی توسط فرزندان‌شان بوده که آن‌ها را از رسیدگی به وظایف تحصیلی و خانوادگی بازمی‌دارد. آنچه که در ادامه می‌آید توصیه‌هایی در این مورد برای پدرها و مادرهاست که از سایت‌های مختلف اینترنتی جمع‌آوری شده است.


کارشناسان معتقدند اختصاص بیش از سه ساعت در روز به اجرای بازی‌های ویدئویی از سوی کودکان به هیچ وجه صحیح نیست، چون در این صورت وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان دچار افت شده و ارتباطات خانوادگی آن‌ها نیز تضعیف می‌شود.
از سوی دیگر پزشکان هم تصریح می‌کنند که بین میزان استفاده از رسانه‌های تصویری و چاقی رابطه مستقیم وجود دارد. سلامت بچه‌های امروزی به‌خاطر چاقی مفرط در معرض خطر قرار گرفته است. این درحالی است که تا یک دهه قبل کودکان و نوجوانان از تحرک فیزیکی کافی برخوردار بودند.
آکادمی امراض کودکان در آمریکا به والدین توصیه کرده که به فرزندان‌شان اجازه ندهند بیش از دو ساعت در روز را صرف استفاده از رسانه‌های مختلف اعم از تلویزیون، رایانه و کنسول‌های ویدئویی نمایند.
توصیه‌های عملی این آکادمی برای تحقق این هدف به شرح زیر است:
الف) اعمال محدودیت‌های زمانی: فرزندانتان را از این تصمیم آگاه کنید.
به او بگویید که از چه ساعت تا چه ساعتی حق بازی کردن با کنسول را دارد یا می‌تواند از رایانه استفاده کند.
کودک باید راس ساعت مقرر از بازی کردن یا استفاده از رایانه دست بردارد. اگر او به این قوانین بی‌توجهی کرد، دسته کنترل بازی را از دسترس وی دور کرده یا رایانه را خاموش کنید.
ب) فرزندتان را حین بازی زیر نظر بگیرید. اگر رایانه یا کنسول بازی فرزندتان در اتاق خواب اوست، آن را به یک مکان عمومی‌تر منتقل کنید.
ج) بیش از حد کنجکاوی نکنید. اگر بخواهید بیش از حد فرزندتان را زیر نظر بگیرید، او احتمالا ترجیح خواهد داد در خارج از خانه از کنسول بازی یا رایانه استفاده کند. لذا از زل زدن به او در حین بازی یا کنجکاوی بیش از حد جدا خودداری کنید.
د) جایگزین‌هایی برای بازی‌های ویدئویی پیدا کنید. به‌عنوان مثال نام او را در کلاس‌های تابستانی بنویسید، با هم به گردش و تفریح بروید یا دوتایی با هم ورزش کنید. او را به کتاب‌ خواندن تشویق کنید یا ده‌ها کار مفید دیگر انجام دهید. فراموش نکنید که اگر خانه شما دارای یک کتابخانه بزرگ با کتاب‌های جذاب باشد راحت‌تر می‌توانید فرزندتان را تحت تاثیر بگذارید.
اگر شما هم سؤالی در این مورد دارید و می‌خواهید آن را با یک کارشناس در میان بگذارید، سری به آدرس http://advisor.parent-institnte.com زده و سؤالتان را طرح کنید.

  • ۸۵/۰۷/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">