ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توقف طرح های IT سازمان فرهنگی شهرداری

| سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۸۵، ۰۱:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

طرح‌‏های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در زمینه فناوری اطلاعات متوقف مانده است.

یک مقام مسوول در مرکز فناوری اطلاعات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به طرح‌‏های IT این سازمان، اظهارداشت: پروژه کودک الکترونیک از جمله طرح‌‏هایی بود که توسط مرکز IT سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خرداد ماه 85 به عنوان پایگاه اولیه ICDL کودکان افتتاح و راه‌‏اندازی شد.

وی، افزود: به منظور بهره‌‏وری و استفاده بهینه از کلیه اقدامات بخش خصوصی و نیز بهره‌‏گیری از تجربیات بنیاد ICDL ایران، همکاری موثری بین بخش خصوصی و بخش دولتی شکل گرفت که نتیجه آن آموزش ترم اول این مرکز برای کودکان به نحو شایسته‌‏ای بود.

وی، با بیان این که آموزش نرم‌‏افزاری وسخت‌‏افزاری کودکان در این مرکز نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه بی‌‏نظیر بود، تصریح کرد: این مرکز به دلیل برخی مشکلات مالی و اداری و نارسایی‌‏هایی در بخش مدیریتی نتوانست به اهداف مدنظر خود برسد و از آنجا که با عدم حمایت از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری مواجه شد، در حال حاضر به صورت مفید اقدامی انجام نداده و متوقف مانده است.

این مقام مسوول، عدم حمایت و سوء‌‏مدیریت در این حوزه را از جمله مواردی دانست که سبب موفق نبودن طرح‌‏های IT می‌‏شود و خاطرنشان کرد: طرح 85 در 85 سازمان فرهنگی هنری شهرداری که قرار بود 85 مرکز فناوری اطلاعات در سال 85 تجهیز شود نیز با بن‌‏بست مواجه شد ؛ به طوری که طی یک سال گذشته تنها 10مرکز به جمع 10 مرکز قبلی اضافه شد و طرح 85 در 85 با تجهیز 20 مرکز ICT در سال 85 با شکست مواجه شد.

وی، طرح باشگاه شهروندان الکترونیک را نیز که در اردیبهشت ماه 85 آغاز شده بود را بی‌‏ثمر ارزیابی کرد و گفت: مراکز فوق تنها راه‌‏اندازی شده ؛ اما هیچ گونه اقدام موثری در راستای فناوری اطلاعات در آنها انجام نمی‌‏شود.

این مقام مسوول، با بیان این که ردیف بودجه IT سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران صرف زیر ساخت‌‏های مورد نظر می‌‏شود و بخش آموزشی و IT از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران حمایت می‌‏شود، تاکید کرد: عدم تدبیر مدیران مرکز IT فرهنگی هنری شهرداری سبب متوقف ماندن طرح‌‏های فناوری اطلاعات در یک سال گذشته شده است.

  • ۸۵/۱۲/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">