ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تولید رایانه‌های آبکی نزدیک است

| سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۰۲:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

محققان موفق به تولید آلیاژی از جنس گالیم و ایندیوم شدند که در دمای عادی محیط مایع باقی می ماند و راه را برای تولید مدارها و سوئیچ های برقی مایع هموار می سازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، پژوهشگران دانشگاه کارنگی ملون می گویند ماده جدیدی اختراع کرده اند که در عمل یک ترازیستور مایع است و راه را برای تولید رایانه های مایع هموار می کند. البته این اختراع برای مقابله با برخی بیماری ها و کنترل آنها و همین طور تولید ربات های خاص نیز موثر است.

تا به حال تنها نمونه از مواد مایع در صنعت الکترونیک را میکروسوئیچ هایی متشکل از لوله های شیشه ای نرم و باریک تشکیل می دادند که فاقد انعطاف پذیری بالا بودند اما ترانزیستورهای مایع جدید، سوئیچ های پیچیده ای متشکل از آلیاژ فلزات غیرسمی هستند و می توان با استفاده از آنها انواع مدارهای برقی را طراحی کرد.

محققان می گویند در آینده با استفاده از همین ترانزیستورهای مایع رایانه های مینیاتوری و بسیار کوچکی طراحی خواهند کرد که با بدن انسان سازگاری دارند و می توانند به درون بافت های بدن تزریق شوند و برای انجام اموری همچون بازگرداندن کارکردهای مغز به افراد بعد از وقوع سکته مغزی به کار گرفته شوند.

همچنین می توان از این رایانه ها برای احیای بخش های آسیب دیده بدن و بازگرداندن کارکردهای آنها کمک گرفت. بدین شیوه حتی می توان به کمک حیوانات شتافت و به عنوان مثال به یک پرنده برای بازگرداندن توانایی های بال آسیب دیده اش کمک کرد.

  • ۹۶/۰۸/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">