ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تولید کارت ملی هوشمند دو برابر می‌شود

| سه شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۰۲:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه طرح بومی سازی سخت افزاری و نرم افزاری تولید کارت ملی هوشنمد در دستور کار این مجموعه قرار دارد، گفت: بر این اساس ظرفیت تولید کارت ملی هوشمند از ماه آینده دو برابر خواهد شد.

حمید درخشان نیا روز سه شنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید ثبت احوال آذربایجان شرقی، طرح بومی سازی ارایه کارت های هوشمند ملی را یکی از مهمترین و محوری ترین اقدامات ثبت احوال کشور برای تسریع در ارایه خدمات به مردم دانست و اظهار کرد: با این کار بسیاری از مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری محتمل در سال های آینده نیز توسط کارشناسان داخلی قابل رفع خواهد بود.
وی ادامه داد: در این رابطه دستگاه های جدید خریداری و در اختیار ادارات کل ثبت احوال قرار گرفته تا سرعت تولید کارت ها افزایش یابد.
درخشان نیا، با تاکید بر اینکه صدور کارت های ملی هوشمند باید تا سال 1397 به اتمام برسد، یادآور شد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته باید تا این زمان کارت های هوشمند 65 میلیون نفر از جمعیت بالای 15 سال کشور واگذار شود.
درخسان نیا گفت: در حال حاضر 12 میلیون نفر از جمعیت بالای 15 سال ایران کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.
وی با اشاره به ایجاد پایگاه اطلاع رسانی سازمان ثبت احوال و ارتباط بیش از 120 وزارتخانه، موسسه، نهاد و سازمان های دولتی، قوه قضائیه و بانک ها و دانشگاه ها با آن، به روز نگه داشتن و تقویت این پایگاه را جزو برنامه های اولویت دار سازمان بیان کرد و از پاسخگوئی به 10 هزار استعلام در ثانیه توسط پایگاه اطلاع رسانی ثبت احوال به نهادهای مختلف خبر داد.
درخشان نیا، لازمه رشد و توسعه کشور را تحقق دولت الکترونیک دانست که این امر میسر نمی شود مگر با ارایه کارت های هوشمند ملی، زیرا که تسهیل و تسریع در ارایه خدمت به مردم با این کارت ها میسر خواهد شد.
وی، ماموریت های امروز سازمان ثبت احوال با سال های گذشته را بسیار متفاوت خواند و افزود: در حال حاضر رسالت این سازمان بسیار کلیدی و حیاتی است چون فعالیت های ثبت احوال تنها به صدور شناسنامه و ثبت وقایع چهارگانه خلاصه نمی شود.
رئیس سازمان ثبت احوال اضافه کرد: امروز با آخرین فناوری های روز جهان نسبت به شناسائی هویت اشخاص جلو می رویم.
به گزارش ایرنا، در این مراسم ' احد جودی ' به عنوان مدیرکل جدید ثبت احوال آذربایجان شرقی معرفی و از خدمات پنج ساله علی جعفری آذر در این سمت قدردانی شد.
جودی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد است و پیش از انتصاب به مدت سه سال مدیرکل ثبت احوال زنجان و پیش از آن نیز در استان های کرمانشاه و سمنان در همین سمت انجام وظیفه می کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">