ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تولید گوشی به صرفه نیست

| دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۸۵، ۰۲:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

یکی از اعضای کنسرسیوم پروژه تولید گوشی تلفن همراه در داخل گفت:‌ تولید گوشی تلفن همراه در کشور در حال حاضر با تعرفه 25 درصدی SKD مقرون به صرفه و رقابتی نیست.

مهدی افر‌اسیابی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص علت تولید نشدن گوشی تلفن همراه در کشور پس از گذشت حدود 8 ماه از تاریخ امضای قرارداد شرکتها با وزارت صنایع، اظهار داشت: مبنای برنامه ریزی و پیشنهاد شرکتهای طرف قرارداد وزارت صنایع تعرفه 10 درصدی SKD بود که متأسفانه کمیسیون ماده یک در این رابطه همراهی نکرد.

وی ادامه داد: زمانی تولید گوشی تلفن همراه در کشور مقرون به صرفه خواهد بود و اشتغال ایجاد می‌شود که تعرفه معقول و 10 درصدی برای SKD دیده شود.

افراسیابی تأکید کرد: در حال حاضر با تعرفه 25 درصد SKD این اهداف محقق نخواهد شد، باید اهرم‌های تشویقی همانند تمام دنیا برای تولید داخلی ایجاد شده تا زمینه حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم شود.

وی با بیان اینکه با نرخ فعلی 25 درصدی SKD نرخ تمام شده تولید داخلی با گوشی وارداتی برابر خواهد بود، گفت: با تعرفه فعلی نباید انتظار ایجاد فضای رقابتی در خصوص گوشی تلفن همراه در کشور را داشته باشیم.

افراسیابی به تمایل و رغبت شرکت های خارجی از جمله نوکیا برای حضور در بازار گسترده موبایل ایران اشاره و عنوان کرد: نوکیا برای حضور و امضای موافقتنامه با کنسرسیوم ایرانی حدود 6 ماه بازار ایران را تحت مطالعه خود قرار داده بود.

وی تصریح کرد: هنوز هم نوکیا و طرف ایرانی تمایل به همکاری و تولید گوشی ساخت داخل دارند، اما به شرط کاهش تعرفه SKD که بتواند با واردات رقابت کرد.

رئیس هیأت مدیره موسسه سروش رسانه گفت: در تلاش هستیم تا هزینه های تولید را به نوعی کاهش دهیم تا تولید به صرفه شود که در این بین وزارت صنایع نیز کمک های شایانی به ما کرده است.

  • ۸۵/۱۱/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">