ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون وزیر صنایع و معادن آلودگی 60 درصد از رایانه‌های ایرانی به کرم جاسوس استاکس نت را تکذیب کرد.

به گزارش (ایسنا)، محسن حاتم با اشاره به این‌که هجوم کرم جاسوس استاکس نت به رایانه‌های ایرانی می‌تواند دارای دلایل اقتصادی یا سیاسی باشد، گفت: آلودگی به این کرم از حدود هشت ماه پیش در ایران آغاز شده و مشخص نیست چرا رسانه‌های بیگانه هم‌اکنون این موضوع را مطرح می‌کنند.

وی با بیان این‌که معلوم نیست رسانه‌های بیگانه آلودگی 60 درصدی رایانه‌های ایرانی به کرم جاسوس استاکس نت را بر اساس چه منبعی اعلام می‌کنند، اظهار داشت: عمده مراکز مورد تهاجم این کرم صنایع مربوط به بخش نفت و نیرو بوده و هم‌اکنون IPهای آلوده شناسایی شده و کار طراحی آنتی ‌ویروس نیز آغاز شده است.

او میزان آلودگی رایانه‌های ایرانی به این کرم جاسوس را نگران‌کننده ندانست و گفت:‌ تا پایان برنامه پنجم قرار بود 60 درصد از تجهیزات امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) در کشور تولید شود که این هدف‌گذاری به رسیدن به عدد دو درصد از تولید ناخالص داخلی تبدیل شده است.

به گفته حاتم آلودگی به کرم‌های جاسوس موضوعی تازه‌ای نیست و پیش از این چین و آمریکا نیز مورد تهاجم چنین کرم‌هایی قرار گرفته بودند.

  • ۸۹/۰۶/۰۸

نظرات  (۱)

یکی به این آقا بگه کسی نگفته بوده که 60 درصد آلوده شده اند بلکه 60 درصد قربانیان این ویروس ازایران بوده اند !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">