ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جایگزینی کارت هوشمند با ملی از سال 93

| چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور از قطع صدور کارت ملی فعلی از سال آینده خبر داد و گفت: از سال 93 کارت هوشمند ملی جایگزین کارت ملی خواهد شد.

ˈ حمید پارسایی ˈ افزود: از سال آینده کارت هوشمند ملی برای افرادی که کارت ملی آنها مفقود شده، صادر و به مرور این کارت جایگزین کارت ملی فعلی می شود.

وی با بیان اینکه اعتبار کارت ملی فعلی تا سال 94 تمدید شده است ، اظهار داشت : اما از سال آینده برای کسی کارت ملی فعلی صادر نمی شود.

پارسایی با اشاره به اینکه امسال حدود 100 هزار نفر کارت هوشمند ملی دریافت کردند، ادامه داد: اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی بصورت پایلوت در استان قم آغاز و در سایر استانها از جمله البرز نیز شروع شده است .

به گزارش ایرنا وی ، کارت هوشمند ملی را نوعی کارت دیجیتالی دانست که به عنوان مرجع امور هویتی کشور، صادر می شود.

این مقام مسوول در سازمان ثبت احوال گفت : این کارت مانند یک رایانه ساده و کوچک است که با اتصال به یک کارتخوان، می توان به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد.

پارسایی ، افزود:پیاده سازی طرح کارت ملی هوشمند، این امکان را فراهم می کند که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شود.

وی اظهار داشت :این موضوع می تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود و اطلاعات درون کارت هوشمند بصورت رمزنگاری شده نگهداری می شوند که خود کارت از دسترسی های غیرمجاز به آن جلوگیری می کند.

  • ۹۲/۰۹/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">