ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جدیدترین رتبه اینترنت ایران اعلام شد

| چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۳۸۹، ۰۳:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

ایران با داشتن بیش از 32 میلیون نفر کاربر اینترنت، رتبه نخست را در میان کشورهای خاورمیانه به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش سایت internetwordstats که تا سپتامبر 2009 آماده شده اعلام کرد که ضریب نفوذ کاربران اینترنت در ایران به 5/48 درصد رسیده است و کاربران اینترنتی در ایران بین سال‌های 2000 تا 2009 حدود 12 هزار 780 درصد رشد داشته است که این رشد در سطح خاورمیانه هزار و 675 درصد و در سطح جهان حدود 399 درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، ضریب نفوذ اینترنت و تعداد کاربران آن در خاورمیانه به ترتیب 8/28 درصد و 58 میلیون و 309 هزار نفر است. همچنین با توجه به آمار منتشر شده از سوی این سایت، ضریب نفوذ اینترنت در آسیا 1/20 درصد، در اروپا 53 درصد و در آمریکای شمالی 2/76 درصد است.

آسیا با داشتن بیش از 764 میلیون و 435 هزار نفر بیش‌ترین تعداد کاربران اینترنتی را در اختیار دارد و اروپا و آمریکای شمالی رتبه‌های دوم و سوم را در این حوزه به خود اختصاص داده‌اند.

این گزارش حاکی است، پس از ایران، کشورهای عربستان، سوریه و امارات متحد عربی، رتبه‌های بعدی را از نظر تعداد کاربران اینترنتی در خاورمیانه به خود اختصاص داده‌اند.

اما از نظر ظریب نفوذ اینترنت، امارات متحد عربی با 1/74 درصد رتبه نخست و ایران با 5/48 درصد رتبه پنجم را در سطح خاورمیانه به خود اختصاص داده‌اند.

  • ۸۹/۰۳/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">