ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دادستان کاشان گفت: جرائم در فضای مجازی روبه افزایش بوده و بر فضای حقیقی غلبه کرده است.

‏به گزارش فارس روح‌اله دهقانی اظهار کرد: در بهار امسال سال ۱۳ هزار و ۳۱۸ پرونده وارد دادسرا شده، ۱۳ هزار و ۶۱۷ پرونده مختومه شده، ۲۹۹ پرونده از پرونده‌های معوقه تعیین تکلیف شده است؛ قضات برای مال، جان و ناموس مردم تصمیم‌گیری می‌کنند که کار راحتی نیست.

دادستان کاشان با اشاره به اینکه در شش ماهه دوم سال ۹۸ بیشترین پرونده‌ها جرائم راهنمایی و رانندگی است، افزود: دو‌ هزار و ۷۰۸ پرونده از تصادفات بوده است؛ فرهنگ رانندگی در کشور و کاشان مشکل دارد به طوری که سالی چند هزار نفر از قشر جوان جان خودشان را در تصادفات از دست می‌دهند، مردم  در بحث رانندگی باید دقت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در جرائم عمدی سرقت در صدر جرائم قرار دارد، خاطرنشان کرد: در ۶ ماه دوم سال ۹۸ دو هزار و ‌۵۹۲ سرقت عمدی داشتیم؛ بخش قابل توجهی به پرونده‌های درگیری و ضرب و شتم تعلق دارد، توهین، تهدید، افترا، کلاه‌برداری و‌ تحصیل مال نامشروع در رده بنده جرائم شش ماه سال دوم ۹۸ است.

دهقانی با تأکید بر اینکه جرائم در فضای مجازی روبه افزایش است، گفت: جرائم در فضای مجازی بر فضای حقیقی غلبه کرده است در واقع بستری برای ارتکاب جرم شده است.

دادستان کاشان با اشاره به اینکه تا شبکه اینترنت ملی را راه‌اندازی نکنیم و در خصوص فضای مجازی عزم جزمی نداشته باشیم نمی توانیم‌در این حوزه موفق باشیم، افزود: دشمنان ما تمام قد برنامه‌ریزی و‌ افق‌های دور و ناهنجاری‌های کشورمان را ترسیم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از جرم از رسالت‌های دستگاه قضایی است، تأکید کرد: می‌طلبد تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها در این بحث پیشگیری سهیم باشند؛ با تعامل خوبی که با حوزه دانشگاه و همه دستگاه‌ها خواهیم داشت امیدوارم بتوانیم کاشان را به عنوان یک شهر نمونه در بحث ‌کاهش جرائم مطرح کنیم.

دهقانی گفت: در سه ماهه نخست سال ۹۹ تا به حال ۴ هزار و ۵۷۱ لیتر کشف مشروبات الکی داشته‌ایم و این آمار زیبنده شهر دارالمؤنین کاشان نیست. در بحث مواد مخدر سال ۹۷، به میزان ۷۲۷ کیلو، در سال ۹۸ ، به میزان ۹۷۳ کیلو داشتیم که این آمار رشد ۳۴ درصدی کشفیات مواد مخدر را نشان می‌دهد.

دادستان کاشان با بیان اینکه ادامه تحصیل سبب کاهش جرم و ترک تحصیل باعث بالا رفتن جرائم می‌شود، افزود: از هزار و سی عدد زندانی ۹۰۸ نفر بومی هستند و ۱۲۲ نفر غیربومی هستند که ۳۴۴ نفر مجرد و ۶۸۶ نفر متأهل هستند.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی خوبی در زندان کاشان داریم، گفت: ۳۵۰ نفر در  کلاس‌های مهارت‌های زندگی آموزش دیده‌اند؛ با قراردادی که با شهرداری بسته‌ایم زندانی‌ها در بحث  رنگ‌کاری جداول، درخت‌کاری و... مشغول به فعالیت هستند.

دهقانی با بیان اینکه در زندان کاشان گلاب‌گیری هم داشته‌ایم، گفت: ۱۵ هزار مترمربع زیر کشت گل محمدی داشته‌ایم که گلاب آن در بازار عرضه می‌شود.

دادستان کاشان با بیان اینکه تنظیم کل سیاست‌های کل نظام با مقام معظم رهبری است که با مشورت مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست‌ها ابلاغ می‌شود، بیان داشت: علی‌رغم اینکه افزایش جمعیت و جرائم را داشته‌ایم اما در چهار سال گذشته کاهش زندانی داشته‌ایم به طوری که هزار و ۳۰۰ زندانی داشته‌ایم اما در حال حاضر ۱۰۰۰ زندانی داریم.

وی با اشاره به اینکه در بحث گران‌فروشی دادستانی در این حوزه با تشکیل تیم‌های بازرسی با گران‌فروشی و احتکار مقابله می‌کند، افزود: در هفته گذشته در جلسه‌ای که برگزار کردیم مصوبات خوبی داشتیم تا با افرادی که تعدی و تعرض به اراضی دولتی و افرادی که خارج از محدوده‌ها ساخت و سازهای غیرمجاز می‌کنند بشدت برخورد کنیم.

دادستان کاشان در پایان با تأکید بر نقش رسانه‌ها در تقویت فعالیت‌های قضایی گفت: رسانه در بحث بالا بردن و افزایش و دانش اطلاعات مردم برای کاهش جرائم می‌تواند سهیم باشد.

  • ۹۹/۰۴/۰۸

امنیت سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">