ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی گفت: برآیند افزایش تعرفه تلفن ثابت و کاهش تعرفه اینترنت در سبد اقتصادی خانوار تفاوت چندانی نخواهد داشت.

احمد معتمدی در گفت‌وگو با فارس از تصویب تعرفه‌های جدید تلفن ثابت و اینترنت در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد و اظهار داشت: پس از چندین جلسه بحث مفصل و اصلاح ایرادات، موضوع تعرفه‌های تلفن ثابت و اینترنت نهایی شد و به تصویب کمیسیون رسید.

عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: تعرفه‌ تلفن ثابت در برخی بخش‌ها به ویژه بخش شهری افزایش یافته و در برخی بخش ها ثابت مانده و تعرفه های اینترنت در دو بخش انتقال و ظرفیت طبق جداول متعددی کاهش یافته است.

وی با اشاره به تغییرات تعرفه‌های تلفن ثابت گفت: تعرفه‌های تلفن ثابت در سال های گذشته ثابت مانده بود و این وضع شرکت‌های مخابراتی را به شرایط بدی دچار کرد که در نتیجه خدمات مخابراتی بدی ارائه می شد.

معتمدی گفت: در سال‌های گذشته تلفن ثابت به شرایط 10 سال قبل تنزل پیدا کرد. در حالی که 10 سال پیش واگذاری تلفن ثابت تقریباً در تمام کشور به روز شده بود، در سال‌های اخیر به دلیل هزینه‌بر بودن، در توسعه سرمایه‌گذاری انجام نشد و بار دیگر برای تلفن ثابت صف انتظار ایجاد شد و مردم برای دریافت یک خط باید یک تا دو سال صبر می‌کردند.

عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با توجه به این شرایط، نظر اغلب اعضای کمیسیون، جبران ثبات تعرفه های 10 ساله و حتی در برخی موارد کاهش تعرفه های مخابرات بود به نحوی که فشار چندانی به وضعیت اقتصادی خانوار وارد نشود که پیش‌بینی می‌کنیم، این تغییر قیمت‌ها به نفع کشور باشد.

وی گفت: در مجموع با کاهش قیمت‌های اینترنت و افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت پیش بینی می‌کنیم برآیند این تغییرات در سبد اقتصادی خانوار برای مردم تفاوت چندانی نداشته باشد.

معتمدی خاطر نشان کرد: کاهش قیمت نیاز به تایید دولت ندارد، اما تمامی افزایش قیمت‌ها باید توسط دولت تایید شود که از این رو این مصوبه نیز پس از اخذ مجوز دولت اجرایی خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">