ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جزئیات واگذاری شرکت های مخابراتی

| يكشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۸۵، ۱۰:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: طبق مصوبه دولت 20 درصد سهام شرکتهای مخابراتی در اختیار دولت (برای جلوگیری از منحل شدن)، 40 درصد در اختیار سهام عدالت، 5 درصد بصورت اقساطی در اختیار کارکنان مخابرات و مابقی در بورس عرضه می‌شود.

صابر فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص جزئیات واگذاری سهام شرکتهای مخابراتی و ابلاغیه مصوبه دولت در این مورد با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران اولین شرکتی است که اصل 44 را بطور کامل اجرا می‌کند، افزود: سهام 33 شرکت مخابراتی کشور سال آینده در قالب سهام مادر تخصصی مخابرات ایران واگذار خواهد شد و شرکت زیر ساخت بعنوان شبکه مادر از مخابرات ایران جدا و به وزارت ارتباطات ملحق خواهد شد.

وی به 3 تکلیف هیات عالی واگذاری در سازمان خصوصی برای شرکت‌های مخابراتی اشاره و عنوان کرد: این هیات مدت و زمان واگذاری، شیوه قیمت‌گذاری و چگونگی پرداخت این قیمت توسط خریداران با شرایطی که ودایع مشترکان به سهام تبدیل شود و اولویت‌های فروش سهام و درصدهای تعاونی، خصوصی‌ و سهم کارکنان را مشخص خواهد کرد.

فیضی با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی نحوه تنظیم قرارداد فروش سهام شرکت‌های مخابراتی را مشخص می‌کند، افزود: مصوبه دولت در این رابطه اجازه داده است تا بین شرکتهای مخابراتی و سازمان‌های جدید‌التاسیس چون سازمان تنظیم مقررات و سازمان فضایی کشور نیرو و منابع جابه‌جا شود.

وی ادامه داد: بعنوان مثال اگر سازمان تنظیم مقررات و یا سازمان فضایی کشور نیاز به ساختمان، تجهیزات و یا منابع دارند می‌توانند از سایر شرکتهای مخابراتی این منابع و تجهیزات را جذب کنند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با اعلام این مطلب که حجم سهام شرکتهای مخابراتی را سازمان خصوصی تعیین خواهد کرد، اظهار داشت: یکی از نکات مهم مصوبه دولت در خصوص واگذاری شرکتهای مخابراتی، محفوظ ماندن و تعهد شرکت واگذار شده در خصوص حقوق، بیمه و سایر مزایای کارکنان است.

وی به برگزاری جلسات متعدد و مثبت و سازنده میان مخابرات و سازمان خصوصی و وزارت اقتصاد در خصوص واگذاری شرکتهای مخابراتی اشاره و عنوان کرد: سازمان خصوصی زمان اولین عرضه سهام این شرکتها را مشخص خواهد کرد، ولی اگر قبل از پایان سال جاری این سهام عرضه شود، استقبال خوبی از آن صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: مخابرات ایران جزو شرکتهای پیشرو و جلودار در اجرای کامل اصل 44 قانون اساسی است و از زمان ابلاغ بند «ج» سیاستهای کلی اصل 44 مخابرات فعالیت خود را در این رابطه آغاز و به این مرحله رسیده است.

  • ۸۵/۱۲/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">