ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جستجوگر ملی در راه است

| يكشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۸۹، ۰۳:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

بسیاری از کشورهای دنیا دارای جستجو گر ملی و بومی هستند ،از این رو چرا کشور ایران با این تعداد کاربر نباید دارای جستجو گر ملی و بومی باشد .

رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با موبنا با بیان مطلب فوق افزود :راه اندازی جستجو گر بومی و ملی ایرانی در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است تا هرچه سریعتر راه اندازی شود .

تقی پور با اشاره به اینکه این جستجو گر بومی و ملی ایرانی جایگزینی برای گوگل و یا یاهو نیست افزود :این جستجوگر به منظور پاسخگویی نیاز های داخلی و اطلاع رسانی به فارسی زبانان راه اندازی می شود، تا کاربران ایرانی برای نیاز خود از این جستجو گر بومی استفاده کنند .

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد :راه اندازی این جستجوگر بومی و ملی هم منافع ملی را به همراه دارد وهم مانع از برخی سوء استفاده های امنیتی از کاربران ایرانی می شود .

وی افزود :برخی از سایت های خارجی با دریافت اطلاعات شخصی و سوءاستفاده از این اطلاعات نه تنها منافع کاربران را به خطر انداخته اند، بلکه ناامنی هایی نیز برای کشورها ایجاد کرده اند .

وزیر ارتباطات تصریح کرد :مقدمات راه اندازی این جستجوگر بومی و ملی فراهم شده است و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد .

گفتنی است شمار کاربران اینترنت در کشور ‪ ۱۲‬میلیون نفر است و ضریب نفوذ اینترنت در کشور ‪ ۱۶/۱‬درصد می باشد .

  • ۸۹/۰۵/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">