ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جلالی: فیلترینگ هوشمند مبهم است

| دوشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۳۶ ب.ظ | ۱ نظر

کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات، فیلترینگ هوشمند را طرح مبهم خواند و گفت: تا زمانی که جزئیات این طرح ارائه نشود این طرح برای افکار عمومی قابل‌هضم نخواهد بود.
علی‌اکبر جلالی، استاد دانشگاه علم و صنعت و کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات در گفت‌وگو با موج با اشاره به اینکه ایجاد فیلترینگ در اینترنت مسئله ناآشنایی برای کاربران خارج از کشور و حتی کشورهای توسعه‌یافته نیست، توضیح داد: زمانی که بحث فیلترینگ هوشمند به میان آمد نشست‌های زیادی در این زمینه برگزار شد و اما امروز همچنان ما به‌عنوان کارشناس نمی‌دانیم دولت قصد فیلتر کردن چه چیزی را در طرح فیلترینگ هوشمند دارد.
جلالی در ادامه تأکید کرد: تا زمانی که جزئیات این طرح برای مردم بیان نشود این طرح جایی در ذهن افکار عمومی نخواهد داشت و مبهم‌ترین طرح حوزه IT در دولت خواهد بود و دولت باید این مسئله را به‌عنوان امری مهم در زنگی مردم بداند و باید شفاف‌سازی بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.
وی در ارتباط با اهمیت امنیت اینترنت در بین جامعه و مردم بیان کرد: تنها راه جلوگیری از هنجارهای امنیتی در اینترنت بالا بردن سطح فرهنگ با استفاده از آموزش‌های مکرر است؛ زیرا خشونت و بازدارندگی هیچ جایی در چگونگی استفاده از ابزار به‌روز در جامعه را ندارد.
استاد دانشگاه علم و صنعت بابیان اینکه استفاده از فیلترینگ برای کنترل جامعه حق مسلم هر دولتی است، خاطرنشان کرد: برای حفظ خطوط نظام فیلترینگ حق دولت است؛ اما اگر فیلترینگ منجر به جلوگیری استفاده عمده پژوهشگران و افراد نخبه از ابزار به‌روزی چون اینترنت شود منطقی نخواهد بود.
جلالی در پایان متذکر شد: استفاده درست از ابزار پیشرفته ارتباطی ازجمله شبکه‌های اجتماعی باید تبدیل به فرهنگ شود و تا زمانی که فرهنگ استفاده از ابزار ارتباطی بین مردم رواج پیدا نکند دولت راهی جز فیلترینگ پیش روی خود نمی‌بیند و این راه هم راه درستی نیست.

نظرات  (۱)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
آقای جلالی **** نباشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">