ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گروه پژوهش های خبری -رسانه های خارجی درحاشیه تداوم بزرگ نمایی ها ازتاثیرتحریم ها علیه ایران، بتازگی با معرفی کرم جدید 'استاکس نت 'وتوصیف کارایی های غیرمستند ازاین ویروس، آن را اژدهایی غیرقابل مهار در'اخلال سیستم های رایانه ای مراکز صنعتی' معرفی می کنند تا درجنگ رسانه ای جدید علیه ایران - جنگ اینترنتی- گوی سبقت را ازیکدیگر بربایند.

ویروس استاکس نت - که رسانه های خارجی ازآن، درلابلای اخبار وگزارشهای خود، تعاریفی با توانایی های خارق العاده و غیرقابل مهار ارائه می کنند - درهفته های اخیر دستمایه تهاجم خبری این رسانه ها علیه ایران بوده است.

درروزهای گذشته نیز این رسانه ها حجم زیادی از اخبار و گزارش های مختلف را درمورد کارکردهای این ویروس منتشر کردند که بررسی موضوعی این مطالب نشان می دهد که هدف مشترک تمام این نهادهای خبری' پیچیده و قدرتمند نشان دادن این ویروس و در مقابل ناتوانی مقابله با آن از سوی کارشناسان ایرانی است'.

' ویروسی که هم جاسوسی می کند هم تخریب' ، ' هراس انگیز بودن این برنامه ' ، ' یکی از مخرب ترین برنامه های کامپیوتری جهان ' و ' جنگ اینترنتی علیه ایران ' نمونه ای از هدف گذاریهای خبری اعمال شده توسط بنگاههای خبری خارجی درمورد ویروس استاکس نت است که همگی یک پیام برای مخاطبان خود دارند: ' این ویروس غیرقابل مهاراست'.

دراین طرح رسانه ای ' کارایی این ویروس رایانه ای با اخباری یکسویه، تحریف شده وغیرمستند، آنگونه درشتنمایی شده است تا ذهن دریافت کننده پیام،

ناتوانی خود در مقابل کارکرد تخریبی کامل این نوع کرم اینترنتی بپذیرد'.

استفاده ازعباراتی چون ' ظرفیت محدود ایران برای مقابله با این ویروس' ، 'راه یافتن ویروس به نیروگاه بوشهر وعدم توانایی ایران برای حملات مقابله ای ' ، 'آسیب پذیری سیستم های اینترنتی ایران ' ، ' خروج اطلاعات صنعتی ' ، نمونه ای از تلاش رسانه های همسوی غرب برای رسیدن به طراحی های هدفمند ومشترک است تا خط قبلی ایجاد 'هراس و رعب ' در نزد مخاطبان پیام های خبری علیه ایران بیش از پیش تقویت شود.

این درحالی است که رییس سازمان انرژی اتمی درپاسخ به ادعاهای مطرح شده دراین زمینه، اعلام کرد : این آلودگی به سیستم اصلی نرسیده و در برخی از لپ‌تاپ‌های شخصی مشاهده شده که اقدامات لازم نیز در این ارتباط انجام شده و سیستم اصلی ما پاک است'.

بررسی بعمل آمده از گزارشهای منتشره توسط تعدادی از رسانه های خارجی حاکی است :از تاریخ دوم تا هشتم مهرماه بیش از 20 رسانه ،حجم انبوهی از اخبار وگزارشهای مرتبط با کرم استاکس نت را به زبانهای مختلف فارسی، انگلیسی، عربی،فرانسه و ترک و... منتشر ساختند.

نگاهی به محورهای خبری پرحجم برخی رسانه های خارجی دریک ماه گذشته * تصویر روشنی از همداستانی آنها برای پیاده کردن طرح مشترک دیگر رسانه ای را علیه ایران ارائه می دهد:

- روزنامه هلندی دِپــِرس: جنگ علیه ایران الان دیگر واقعاً آغاز شده‌ است.

- دویچه وله: ایران با هجوم ویروس اینترنتی 'استاکس‌نت' که زیربناهای حساسی را نشانه گرفته روبرو شده است.

کاسپرسکی لَبز از شرکت‌های معروف فناوری اطلاعات، برنامه استاکس‌نت را برنامه‌ای 'هراس‌انگیز' توصیف کرده است.

- بی بی سی: این پایگاه خبری تاکنون چندین گزارش مبسوط ارسال دراین زمینه منتشر کرده که درقالب آنها این جمله ذکر شده است: ' ارزیابی‌ها نشان می دهد که بخش بزرگی از سیستمهای کامپیوتری در ایران، به یکی از 'مخرب ترین برنامه های کامپیوتری' آلوده شده، که ممکن است حجم بزرگی از اطلاعات صنعتی را جمع آوری و به خارج منتقل کند'.

- العربیه : ویروس استاکس نت که گزارش های متعددی از نفوذ آن به تاسیسات استراتژیک ایران وارد شده توسط چند سازمان امنیتی غربی و موساد هدایت می شود.

- پایگاه اینترنتی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی : کرم رایانه ای استاکس نت و زیان های آن به شبکه کامپیوتری ایران، با هدف آسیب پذیری این سیستم ها فعال شده است.

.........................................

* براساس یک آمار تنها برخی ازرسانه های خارجی درسه هفته اخیر درمجموع بیش از 100 گزارش دراین زمینه منتشر ساختند.

  • ۸۹/۰۷/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">