ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جوانان از وزیر ارتباطات چه پرسیدند؟

| سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۰۳:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

محمود واعظی در ادامه جلسه به عنوان نخستین وزیر پاسخگو در نشست هم اندیشی جوانان با دولت به سوالات ۱۰ نفر از نمایندگان جوانان حاضر در این نشست پاسخ گفت.

احسان قائم مقامی، استاد بزرگ شطرنج ایران به عنوان نخستین پرسشگر از برنامه ها و تمهیدات پیش بینی شده در خصوص تسهیل استفاده از فضای مجازی و رفع محدودیت های موجود سخن گفت و وجود این محدودیت ها را مانعی در مسیر پیشرفت جوانان دانست.

در ادامه ثنا خواجه فینی، از استان هرمزگان موضوع گرانی هزینه های اینترنت و مشکلات ناشی از فیلترینگ را مطرح کرد.

همچنین نیما کشوری، نماینده سوم جوانان نیز ضمن قدردانی از مقاومت وزیر ارتباطات در مقابل مخالفان فضای مجازی، در خصوص نحوه ایجاد امنیت در فضای مجازی با توجه به گستردگی آن سوال کرد.

به گزارش مهر برزگر نماینده جوانان استان فارس به آسیبهای ناشی از فضای مجازی اشاره کرد و همچنین درخصوص درآمدهای حاصل از فضای مجازی، خواستار تخصیص بخشی از این درآمدها به حوزه جوانان شد.

نبوی از سمنان نیز در خصوص کسب و کارهای اینترنتی و مشکلات ناشی از پایین بودن سرعت اینترنت در این زمینه نکاتی را بیان کرد.

زارعی از استان کردستان نیز از ظرفیتهای این استان در حوزه ارتباطات فناوری و اطلاعات سخن گفت و خواستار ایجاد زیر ساختهای لازم در این استان شد.

او در ادامه افزایش پهنای باند و دسترسی به اینترنت در روستاها و مناطق دور افتاده را مورد تاکید قرار داد.

امین محمدی، نماینده جوان استان مرکزی نیز از امنیت سرورهای داخلی در جهت حفظ سرمایه های ملی سخن گفت و افزود: متاسفانه بسیاری از سرورها خدماتشان از سرورهای خارجی تامین شده و همچنین بسیاری از شبکه های مجازی متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی نیست.

افضلان نماینده جوان استان خوزستان، در خصوص رویکرد دولت در حوزه فضای مجازی گفت: در دولت های پیشین در خصوص پارک آی تی سخن به میان آمده بود که بی نتیجه باقی ماند.

او سوال کرد: دولت دراین خصوص چه تدبیری اندیشیده است و همچنین برنامه دولت برای فرهنگ سازی در فضای مجازی چیست؟

حسین شاهوردی از استان ایلام نیز از پایین بودن پهنای باند و پایین بودن سرعت اینترنت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه قانون و چهارچوب روشن در حوزه ارتباطات وجود ندارد و باید در این خصوص اقدام مناسب صورت بگیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">