ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از حضور دانش‌آموزان ایرانی در بخش نهایی جشنواره دانش‌آموزی فناوری اطلاعات روسیه خبر داد.

به گزارش فارس،‌ اسماعیل‌ اُف معاون وزارت ارتباطات روسیه امروز در ادامه سفر خود به کشورمان، با علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در محل این معاونت دیدار کرد.

زرافشان در خصوص دیدار هیأت روسی اظهار داشت: توسعه فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش کشورمان کار بین‌رشته‌ای است که از یک طرف مسائل تعلیم و تربیت است که آموزش و پرورش در این خصوص تخصص دارد؛ در طرف دیگر حوزه ارتباطات قرار دارد که تخصص وزارت ارتباطات است و در بخشی نیز زیرساخت‌های فنی و رایانه مطرح است.

وی یادآور شد:‌ در مجموع آموزش و پرورش، ما کار بین رشته‌ای را با شرکت‌های فعال انجام می‌دهیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: شرکت‌های روسی که امروز آمده بودند، در حوزه آموزش و پرورش در روسیه فعال هستند و ما نیز در این جلسه نمایندگانی از بخش‌های مختلف آموزش و پرورش مانند مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشتیم.

زرافشان متذکر شد: حوزه دیتا و دیتاسنتر را مرکز فناوری انجام می‌دهد، بحث محتوا را سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و آموزش غیررسمی را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می‌دهد.

وی گفت: در این جلسه شرکت‌های روسی گزارشی از فعالیت‌های خود در عرصه تهیه پرتال آموزشی و نرم‌افزارهای مربوط به آن را ارائه کردند؛ ضمن اینکه روس‌ها علاقه‌مند هستند با شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه آموزش و پرورش ما همکاری کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: بنده در این جلسه توضیح دادم که ما در آموزش و پرورش، مدیریت توسعه فناوری را خودمان انجام می‌دهیم، اما تصدی‌گری و اجرا را بخش خصوصی انجام می‌دهد.

زرافشان اضافه کرد: مقامات روسی تجربه‌ای را مطرح کردند و آن برگزاری جشنواره‌ای است که در روسیه برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود و مربوط به موضوع کدینگ بوده و در خصوص آموزش فناوری اطلاعات است و ما نیز کار مطالعاتی را انجام می‌دهیم تا به آن ورود پیدا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره دو سال است که در روسیه برگزار می‌شود و ما نیز اعلام آمادگی کردیم تا دانش‌آموزان ایرانی نیز در مرحله نهایی آن شرکت کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در کشورمان در حوزه برنامه‌نویسی و روبوکاپ دارای تجربه طولانی هستیم و هر سال رتبه یک تا 3 دانش‌آموزی و دانشجویی را در دنیا به دست می‌آوریم و  می‌توانیم منتخبان کشور روسیه را در این رقابت‌ها شرکت دهیم.

زرافشان افزود: کنفرانسی در حوزه فناوری اطلاعات قرار است در روسیه برگزار شود که ما نیز امکان اعزام همکاران خود را برای تبادل تجربیات بین دو کشور به این کنفرانس داریم.

  • ۹۵/۰۹/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">