ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمایت از استارت‌آپ‌ها با قید فوریت به دولت می‌رود

| يكشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان آماده شدن طرح حمایت از کسب و کارهای نوپا در لایه کارشناسی گفت: این طرح که به منظور رفع مشکلات و تاخیرهای کسب و کارهای نوپا تنظیم شده است به زودی به منظور تصویب با قید فوریت در دولت مطرح می شود.
وزارت ارتباطات - محمدجواد آذری در آیین افتتاح پروژه های ارتباطی منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه  سال گذشته  در شاخص بین المللی کارآفرینی رشد ۱۳ رتبه ای داشتیم، گفت: البته وضعیت آن چنان مطلوبی از نظر این شاخص نداریم که با همکاری وزارت های ارتباطات، صنعت، کار  و سازمان امور استخدامی لایحه ای برای رفع موانع کسب و کارهای نوپا تنظیم شده است  که به زودی برای تصویب ارسال می شود. 
وی با بیان اینکه یکی از زیرشاخص های کارآفرینی، مدت زمان مورد نیاز برای آغاز یک کسب و کار است، افزود: کسب و کارهای نوپا بر اساس یک خلاقیت شکل می گیرد بنابراین اگر قرار باشد فقط سه ماه وقت برای ثبت شرکت نیاز باشد بنابراین خلاقیت از میان می رود. 
آذری جهرمی وضعیت جغرافیایی و جمعیتی استان گیلان را برای تحول دیجیتال در این استان مناسب دانست و گفت: دولت منابع مالی را برای حمایت از این موضوع برنامه ریزی کرده است بطوریکه ۵۰۰ میلیارد تومان در طی دو سال از طریق صندوق سرمایه گذاری های خطرپذیر به کسب و کارهای نوپا اختصاص پیدا کرده است. 
وی در خصوص مشکلات کسب و کارهای نوپا برای ثبت شرکت و نظام بیمه ای و مالیاتی گفت: با ظرفیتی که مناطق آزاد دارند، اتصال منطقه آزاد به سرزمین اصلی و استفاده از چارچوب های راحت تر، فضای مناسبی برای رشد و نمو کسب و کارهای نوپا به شمار می رود. 
وی افزود: قطعا مناطق آزاد برای توسعه کسب و کارهای نوپا  نیاز به بسترهای ارتباطات درجه یک دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">