ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه جیتکس، هدف اصلی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در حمایت از برگزاری پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه‌ تخصصی  را صادرات محصولات «های تک» و تعریف همکاری مشترک در بخش خارجی اعلام کرد.

پس از چندین سال وقفه در برگزاری پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه جیتکس ، امسال برای نخستین بار این پاویون با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود و تاکنون 9 شرکت فعال در زمینه  شبکه و امنیت ، مدیریت محتوای سازمانی ،تجارت هوشمند ،مراکز داده ، نرم افزار و محتواهای تلفن همراه ،تجهیزات شبکه ، سخت افزار ( رک و کابل های دیتا) و چاپگرهای سه بعدی برای حضور در پاویون ایران ثبت نام کرده اند.

در همین رابطه ، روح‌الله استیری مدیرکل توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: هدف معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری درحمایت ازبرگزاری پاویون‌های ایران، کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان برای صادرات است تا با حضور در نمایشگاه‌های معتبر بتوانند زمینه مذاکره با پارتنرهای خارجی برای تعریف همکاری مشترک، سرمایه‌گذاری، انتقال تکنولوژی و خرید محصولات را فراهم کنند.

استیری با اشاره به اینکه هدف اصلی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در حمایت از برگزاری پاویون جمهوری اسلامی ایران درجیتکس به عنوان یک نمایشگاه‌ تخصصی، صادرات محصولات «های تک» و تعریف همکاری مشترک در بخش خارجی است،گفت: در همین رابطه از قراردادهای انتقال تکنولوژی حمایت می‌کنیم  ومبلغ 2 میلیارد تومان تسهیلات برای انعقاد و اجرای قرارداد در اختیار تولید کننده قرار داده می‌شود، همچنین در زمینه هدف صادرات محصولات های‌تک نیز اگر تولید کننده‌ای‌ موفق به صادرات کالا شود، با جایزه صادراتی و مشوق به آن کمک می‌کنیم.

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: همچنین اگر صادرات توسط شرکت‌های مدیریت صادرات (ابزارهای واسطی که از تولید کننده جنس را می‌خرند و در بازارهای جهانی می‌فروشند) انجام شود، باز هم مورد حمایت قرار می‌گیرند تا انگیزه‌ و رقبت برای سرمایه‌داران در ورود به بازارهای های‌تک ایجاد شود.

وی یادآور شد: پیش از برگزاری نمایشگاه نیز درباره آیتم‌های بین‌المللی‌ سازی از جمله تهیه کاتالوگ،  سایت چند زبانه و ... راهنمایی و کمک در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تأکید کرد: در این زمینه کریدور صادرات وجود دارد و یکی از مفاد آیین‌نامه این کریدور،‌ حمایت از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های تخصصی است که هزینه حضور، تهیه غرفه و حمل و نقل کالا را به صورت کمک بلاعوض تأمین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در انتخاب مجری پاویون نیز علاوه به اینکه فرد انتخاب شده باید بتواند رتق و فتق امر پاویون را در مدت برگزاری نمایشگاه‌ انجام دهد، باید پیگیر مذاکرات و قراردادهای شرکت‌ها قبل و پس از برگزاری نمایشگاه نیز باشد تا هدف نهایی که صادرات و فروش کالا است محقق شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">