ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمله باج افزار تازه به ده‌ها کشور

| چهارشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۶، ۰۲:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

دولت آمریکا با صدور بیانیه‌ای درباره حملات یک باج افزار تازه به کاربران در روسیه و اوکراین هشدار داده است.

به گزارش فارس به نقل از سی ان ان، باج افزار مذکور کاربرانی در دیگر کشورهای جهان را هم هدف حملات خود قرار داده، اما تمرکز فعالیت های آن در روسیه و اوکراین بوده است.

این باج افزار در قالب یک بسته به روزرسان برای نرم افزار ادوبی عرضه شده و تلاش می کند کاربران را فریب داده و وادار به نصب خود کند. در صورت نصب این باج افزار رایانه های کاربران قفل شده و آنها باید برای دسترسی مجدد به پول خود باید به طراحان باج افزار یادشده پول بدهند.

باج افزار یادشده شرکت های رسانه ای روس و سیستم حل و نقل اوکراین را هدف حمله قرار داده و در کشورهایی همچون آلمان، آمریکا، روسیه، ژاپن و بلغارستان هم مشاهده شده است.

دولت آمریکا باج افزار مذکور را خرگوش بد یا Bad Rabbit نامیده و افزوده که این باج افزار ویروسی است که برای سرقت پول از قربانیان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. در سال جاری میلادی دو باج افزار مشابه دیگر به نام های نات پتیا و وانا کرای خسارات زیادی را به شرکت های خصوصی و نهادهای دولتی وارد کردند و حتی بیمارستان ها هم از دست آسیب های آنها در امان نبودند.

کارشناسان امنیتی به کاربران قربانی این باج افزار هشدار داده اند که از پرداخت هرگونه وجهی خودداری کرده و موضوع را متخصصان درمیان بگذارند. چون حتی در صورت پرداخت پول تضمینی برای رمزگشایی از فایل های قفل شده وجود ندارد.

  • ۹۶/۰۸/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">