ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت امنیت ملی چین از طریق حساب وی‌چت خود با انتشار بیانیه‌ای یک گروه هکری به نام "Anonymous۶۴" را متهم به حملات مکرر به اهدافی در سرزمین اصلی چین و مناطق هنگ‌کنگ و ماکائو کرد.
به گزارش تسنیم، صبح امروز دوشنبه، وزارت امنیت ملی چین در صفحه رسمی ویچت خود خبر از حمله گروه هکری "Anonymous64" به سامانه های داخلی چین داد و اعلام کرد که این گروه از طرف نیروهای نظامی تایوان حمایت می‌شود و تحقیقات قانونی علیه افراد مرتبط آغاز شده است و از شهروندان خواست تا فعالیت‌های تخریبی و تبلیغاتی مخالف را گزارش دهند. وزارت دفاع تایوان در پاسخ اعلام کرد که اتهامات پکن بی‌اساس است و چین را متهم به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه کرد.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت امنیت ملی چین منتشر شده آمده است: گروه Anonymous64 به طور مکرر حملات سایبری به سرزمین اصلی چین و مناطق هنگ‌کنگ و ماکائو انجام داده و تلاش داشته کنترل وب‌سایت‌های دولتی، صفحه‌نمایش‌های الکترونیکی عمومی و تلویزیون‌های اینترنتی را به دست گیرد و محتوای تخریبی علیه نظام سیاسی چین و سیاست‌های کلان کشور را منتشر کند.

این وزارتخانه همچنین تصاویری از حساب کاربری این گروه در پلتفرم X (توییتر سابق) منتشر کرده که بخش زیادی از آن‌ها تار شده است.

بر اساس معرفی توضیحات صفحه گروه Anonymous64 در پلتفرم X، این گروه در ژوئن 2023 به این شبکه پیوسته است. این حساب چندین تصویر از تلاش‌های خود برای پخش ویدئوهایی در وب‌سایت‌های چینی را به نمایش گذاشته که در این ویدئوها رئیس‌جمهور چین، شی جین‌پینگ، به عنوان یک امپراتور به تصویر کشیده شده و از حکومت او انتقاد شده است. ویدئوها شامل موضوعاتی مانند "جنبش کاغذ سفید" و یادبود تظاهرات میدان تیان‌آن‌من در سال 1989 هستند.

در یکی از این ویدئوها، یک عضو Anonymous64 با ماسکی مشابه به ماسک فیلم "V for Vendetta" صحبت می‌کند و ادعا می‌کند که حزب کمونیست چین به زودی سرنگون خواهد شد. وزارت امنیت ملی چین اعلام کرد که پس از بررسی، مشخص شده که دستاوردهای نمایش‌داده‌شده این گروه اغلب ساختگی هستند و برخی از آن‌ها شامل وب‌سایت‌های بی‌اهمیت یا بی‌استفاده بوده‌اند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: گروه Anonymous64، یک گروه هکری عادی نیست و در واقع زیرمجموعه‌ای از مرکز تحلیل فضای سایبری در نیروی سایبری نظامی تایوان است. وزارت امنیت ملی چین هویت سه نفر از اعضای این گروه هکری، از جمله سه افسر نیروی سایبری تایوان، را شناسایی کرده و تحقیقات قانونی علیه آن‌ها را آغاز کرده است.

وزارت دفاع تایوان ضمن متهم کردن پکن به تلاش برای تخریب صلح و ثبات منطقه‌ بیان کرد: واحد نیروی سایبری تایوان مسئولیت حفاظت از اطلاعات دفاعی و امنیت سایبری تایوان را بر عهده دارد و اتهامات چین در باره تلاش این واحد امنیتی برای هک کردن سامانه های چین را بی‌اساس خواند. تایوان همچنین چین را به متهم کرد.

پیش از این نیز، تایوان بارها چین را متهم به تلاش برای پخش اطلاعات نادرست یا حملات سایبری علیه زیرساخت‌های خود کرده بود.چین ادعای حاکمیت بر تایوان را دارد، اگرچه حزب کمونیست چین هرگز این جزیره را تحت حکومت خود نداشته است. طی پنج سال گذشته، دولت چین فشارهای نظامی و سیاسی خود بر تایوان را افزایش داده است، اما این اقدامات با مخالفت شدید تایوان روبرو شده است.

  • ۰۳/۰۷/۰۲

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">