ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمله هکرهای چینی به موسسات دفاعی آمریکا

| شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۰۴:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

یک روزنامه هنگ کنگی نوشت به دنبال تشدید منازعات چین و آمریکا در دریای جنوبی، شماری از هکرهای چینی به شرکت ها و موسسات دفاعی و مهندسی آمریکا هجوم برده اند.

به گزارش ایرنا از 'مورنینگ پست' این موسسات که از سوی هکرهای چینی مورد حمله قرار گرفته اند عمدتا در مسایلی که به دریای جنوبی مربوط بوده است، فعالیت می کرده اند.
این گزارش از قول موسسه سایبری امنیتی فایر آی (چشم آتشین) آورده است گروهی از هکرهای چینی در قالب تیمی به نام 'تامپ' این حمله ها را انجام داده اند.
تحلیلگران موسسه مذکور گفته اند هکرهای چینی اصولا موسسات دفاعی و مهندسی و اطلاعات مربوط به دریای جنوبی و فعالیت های نیروی دریایی آمریکا در این منطقه را مورد دستبرد و جاسوسی قرار داده اند.
این موسسه بر این باور است این نوعی جاسوسی دولتی از سوی هکرهای چینی برای دستیابی به اطلاعات، بسیار راهبردی محسوب می شود.
در گزارش روزنامه هنگ کنگی آمده است شماری از موسسات مورد نظر اعلام کرده اند که اطلاعاتی از این دست برای هکرهای غیردولتی اهمیتی ندارد.
بر مبنای این گزارش ، چین و آمریکا در سال 2015 میلادی توافق کرده بودند یکدیگر را مورد حمله اینترنتی و سایبری قرار ندهند اما اکنون هکرهای چینی فعالیت های جاسوسی را علیه اهداف آمریکایی افزایش داده اند.
آمریکا در سال 2014 میلادی پنج نفر از مقام های چینی را متهم کرد که در سرقت اسرار تجاری این کشور دست داشته اند اما پکن آن زمان این ادعا را تکذیب و اعلام کرد این کشور خود قربانی بزرگ حملات سایبری است.
دریای جنوبی چین دریایی حاشیه‌ای است که بخشی از اقیانوس آرام به شمار می‌آید و ناحیه‌ای در حدود ۳ و نیم میلیون کیلومتر مربع از سنگاپور تا تنگه تایوان را دربر می‌گیرد.
پس از پنج اقیانوس جهان این دریا بزرگ‌ترین ناحیه دریایی جهان است.
جزیره‌های واقع بر دریای جنوبی چین که با هم یک مجمع‌الجزایر را تشکیل می‌دهند افزون بر صدها عدد هستند این جزیره‌ها که خالی از سکنه هستند و همچنین خود دریا، مورد جدال کشورهای مختلف بوده‌اند به همین علت حتی نام‌های متفاوتی برای اشاره به این دریا به کار می‌رود که البته «دریای جنوبی چین» نام پذیرفته شده بین‌المللی، حداقل در انگلیسی و زبان‌های اروپایی است.
جمهوری خلق چین تقریبا بر کل دریا و کشورهای ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونئی و تایوان هریک بر بخش‌هایی از آن ادعای مالکیت دارند، همچنین این کشورها بر سر جزایر غنی از نفت و گاز اسپراتلی و پارسل اختلاف دارند.
ایالات متحده این دریا را از آب‌های بین‌المللی می‌داند و بر حق قانونی کشتی‌ها و زیر دریایی‌ هایش در رفت ‌و آمد در این دریا تاکید می‌ورزد.

  • ۹۶/۱۲/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">