ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمله هکرها به وای – فای هتل‌ها

| چهارشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

هکرها تهاجم سازمان یافته ای را به شبکه های وای – فای ضعیف و ناایمن هتل‌ها آغاز کرده‌اند و لذا مسافران باید بیش از گذشته در زمان استفاده از شبکه های مذکور هوشیاری خود را حفظ کنند.

به گزارش فارس به نقل از بی جی آر، گروه هکری DarkHotel که از 10 سال قبل فعال است، بدافزاری را طراحی کرده که با حمله به شبکه های وای –فای به خصوص در هتل های لوکس اطلاعات خصوصی و اسرار مسافران و ساکنان اتاق های هتل ها را به سرقت می برند.

هکرها از طریق این بدافزار مسافران خاصی را هدف قرار می دهند که عبارتند از شخصیت های سیاسی، مدیران ارشد شرکت های بزرگ و گردانندگان عالی رتبه موسسات تجاری.

در جریان این حملات ابتدا شبکه وای – فای هتل های هدف با سوءاستفاده از آسیب پذیری نرم افزارهای سرور یا از طریق دسترسی فیزیکی به زیرساخت های هتل هک می شوند.

پس از این کار هکرها با اجرای حملات پیشینگ و دیگر روش های مهندسی اجتماعی مالکان رایانه های هدف را فریب می دهند و اطلاعات حساس شخصی آنها را که برای نفوذهای بعدی لازم است، سرقت می کنند.

بدافزار جدیدی که به این منظور نوشته شده، Inexsmar نام دارد و معمولا از طریق ایمیل های فریبنده برای کاربران ارسال می شود. این تروجان به گونه ای نوشته شده که شناسایی آن را توسط برنامه های امنیتی و ضدویروس دشوار می کند. هنوز عامل یا عوامل اجرای این حملات شناسایی نشده اند.

  • ۹۶/۰۵/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">