ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمله کفتار سایبری به روزنامه فناوران

| يكشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۰۶:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

در پی انتشار گزارش‌هایی درباره حملات گسترده DDoS به کسب و کارها در داخل کشور، سایت ITmen.ir  با حملات شدید DDoS مواجه شد.
فرد مهاجمی که پیش از این در تماس تلگرامی و ایمیلی با برخی کسب و کارها، خود را نماینده گروه هکری معرفی کرده بود، روز گذشته در پیامی به خبرنگار فناوران تهدید کرد در صورت ادامه انتشار گزارش در خصوص این حملات، به سایت ITmen.irحمله خواهد کرد. فرد مهاجم که با اکانت Master فعال است، مدعی شد با انتشار این گزارش‌ها، بقیه افراد نیز متوجه این نوع کسب و کار شده و حملات مشابهی انجام خواهند داد!
در ادامه این فرد با ادمین کانال و سردبیر روزنامه از طریق تلگرام تماس گرفت و تهدیدات مشابهی را مطرح کرد.
سرانجام فرد مهاجم از حدود ساعت 17:45 دقیقه امروز یکشنبه، تهدیدات خود را عملی کرده و اکنون سایت itmen.ir به دلیل حملات DDoS از دسترس خارج شده است.
این فرد مهاجم پیشتر نیز به کسب و کارهای مختلفی پیام داده و خواستار دریافت باج به شکل بیت‌کوین شده است. او همچنین به صاحبان کسب و کارها گفته است در صورتی که باج مورد نظر را پرداخت کنند حاضر است به کسب و کارهای رقیب‌شان حمله کند. این بار اما جریان اطلاع‌رسانی از سوی مهاجم هدف قرار گرفت و به نظر می‌رسد وی از این که رقبای دیگری وارد این کار شده یا با حساسیت بیشتر در جامعه، مقابله جدی‌تری با این حملات صورت گیرد هراس دارد.
در روزهای گذشته گزارش‌هایی از حمله گسترده DDoS به برخی کسب و کارها از جمله علی‌بابا و زرین‌پال در سایت آی‌تی‌من و روزنامه فناوران منتشر شده است.
 

  • ۹۷/۱۱/۲۸

کفتار سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">