ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بازتاب حوادث پاریس در شبکه‌های اجتماعی

| شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۵۳ ق.ظ | ۰ نظر

شبکه های اجتماعی مختلف ابزار جدیدی در اختیار کاربران خود گذاشته‌اند، تا مردم سراسر جهان بتوانند ضمن ردگیری اخبار و بحث درباره حملات تروریستی پاریس دیگران را از سلامت خود با خبر کنند.

به گزارش وال استریت، فیس بوک قابلیتی موسوم به Safety Check یا کنترل امنیتی را از روز گذشته فعال کرده که به کاربران این شبکه اجتماعی در مناطق مورد حمله امکان می دهد تا ایمنی و سلامت خود را بر روی نمایه خود مشخص کرده و دیگران را از در امان ماندن خود مطلع کنند.

این اولین بار است که چنین قابلیتی پس از حملات تروریستی در فیس بوک فعال می شود. تا قبل از این قابلیت مذکور تنها بعد از سوانح طبیعی مانند سیل و زلزله بر روی فیس بوک فعال می شد.

از سوی دیگر شبکه اجتماعی توییتر هم زبانه گزینش خبر خود موسوم به لحظه ها را برای انتشار تازه ترین عکس ها، ویدیو ها و اخبار رسانه های مختلف در مورد این حمله تروریستی فعال کرده است.

علاوه بر این گوگل هم اعلام کرده که تماس تلفنی بین المللی با فرانسه از طریق برنامه همراه Hangouts طی دو روز آینده رایگان خواهد بود و افرادی که در خارج از این کشور هستند می توانند از این طریق از وضعیت دوستان و آشنایانشان در فرانسه مطلع شوند. این برنامه با آیفون و گوشی های آندرویدی سازگاری دارد.

به گزارش فارس شهروندان پاریس با استفاده از هش تگ #PorteOuverte یا درهای باز به استقبال افرادی رفته اند که در محل وقوع حوادث تروریستی هستند و به دنبال پناهگاهی برای در امان ماندن می گردند.

اما کاربرانی که در نزدیکی یا محل وقوع حوادث تروریستی بوده اند هم تصاویر و مطالبی را منتشر کرده اند. یکی از کاربران برنامه همراه Periscope متعلق به توییتر ویدیویی از نزدیکی محل سالن Bataclan منتشر کرده، کاربران دیگری هم از تلاش پلیس برای نجات زخمی های این حادثه تصاویری را منتشر کرده اند. حتی گفته می شود یکی از افرادی که در سالن Bataclan گروگان گرفته شده بوده نیز مطالبی را در حساب کاربری خود در فیس بوک منتشر کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">