ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارشناس کسب‌وکارهای مجازی با اشاره به اینکه ۱۰ میلیون نفر در کشور در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی فعال هستند، گفت: اغتشاشات اخیر که سبب اعمال محدودیت‌هایی در اینترنت شده، باعث شد تا بسیاری از کسب‌وکارهایی که در بستر اینترنت و فضای مجازی فعالیت دارند با ضررهای هنگفتی روبرو شوند.

محمود راشدی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: اینترنت یک زیرساخت در کشور محسوب می‌شود و اغتشاشات اخیر که سبب اعمال محدودیت‌هایی در اینترنت شده، بسیاری از کسب‌وکارها به‌خاطر این محدودیت نتوانستند سفارش‌ها را بپذیرند و به مشتری‌ها خدمات‌رسانی کنند.

وی افزود: در همین چند روز اخیر که اغتشاشات منجر به قطعی اینترنت شد، سفارش‌ها به دست صاحبان نرسیده است و کسی پاسخگو نیست.

کارشناس کسب‌وکارهای اینترنتی با بیان اینکه اعمال محدودیت‌هایی در اینترنت به دلیل اغتشاشات باعث کاهش اعتماد مردم به کسب‌وکارهای اینترنتی شد، گفت: این امر موجب می‌شود تا کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای اینترنتی و کمک به اقتصاد دیجیتال دارند، مردد شوند.

وی ادامه داد: آمارهایی از ضررهای روزانه ۵۰۰ هزار تومانی به بالا به هر کسب‌وکارهای اینترنتی وجود دارد که اکنون تعدادی از آنها بلاتکلیف هستند.

راشدی با اشاره به اینکه ۱۰ میلیون نفر در کشور درگیر کسب‌وکارهای اینترنتی هستند، گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار کسب‌وکار در فضای اینستاگرام وجود دارد که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم نیروی کار دارند.

وی تاکید کرد: ضررهای کسب‌وکارهای اینترنتی به‌صورت دفعی خود را نشان نمی‌دهد؛ بلکه به‌صورت تدریجی خواهد بود و یکی از مسائل باعث بیکاری و وقوع آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

کارشناس کسب‌وکارهای اینترنتی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات از تدوین بسته حمایتی برای کسب کارهایی که به پلتفرم‌هایی داخلی  مهاجرت کنند، خبر داده است، گفت: این اقدام خوبی است، درصورتی‌که پلتفرم‌های داخلی تقویت شوند و با پلتفرم‌های خارجی دارای رقابت باشند تا مردم با رغبت بیشتری به این بسترها وارد شوند.

راشدی خاطرنشان کرد: اکنون اختلاف زیرساختی بسیاری بین پلتفرم‌های داخلی و خارجی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">