ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

با توجه به انتشار اخبار ضد و نقیض از مسدود شدن تلگرام تا پیش از ورود به اردیبشهت بهتر است کاربران اگر اطلاعات مهمی را روی تلگرام نگهداری می‌کنند امروز از آنها پشتیبان بگیرند.

به گزارش فارس، با ادامه دار شدن موضوع عدم همکاری تلگرام با ایران و افزایش تهدیدات این شبکه، احتمال قطع دسترسی به تلگرام در ایران به قطعیت مسدود شدن این شبکه تغییر کرده است و تاکنون اخبار ضد و نقیضی از زمان مسدود شدن تلگرام منتشر و سپس تکذیب شده است. همچنین این اخبار غیر رسمی می گویند احتمالا تلگرام به طوری کند خواهد شد که دسترسی به اطلاعات موجود در آن امکان‌پذیر نباشد.

در تازه‌ترین شایعات و اخبار غیر رسمی احتمال مسدود شدن تلگرام تا پیش از اردیبهشت مطرح شده است.

با توجه به این احتمالات عقلانی است که کاربران احتیاط کنند و هر چه سریعتر اگر اطلاعاتی روی تلگرام نگهداری می کنند آنها را در جایی ذخیره کنند.

به دارندگان کانال های تلگرامی توصیه می شود اگر لوگو، عکس‌، لیست اعضا و آیدی‌ها را در جایی ذخیره ندارند این اطلاعات را ذخیره کنند تا برای راه‌اندازی مجدد کانال در پیام‌رسان دیگر با نقص اطلاعات مواجه نشوند.
علاوه بر این، برخی کاربران از Saved messagess تلگرام  یا برخی چت‌ها به عنوان محل ذخیره اطلاعات استفاده می کنند که لازم است قبل از قطع دسترسی به تلگرام این اطلاعات را در جای دیگری ذخیره کنند. برای این کاربران راه‌هایی برای تهیه پشتیبان‌ از اطلاعات وجود دارد.

*راه‌های ذخیره اطلاعات شخصی موجود در تلگرام

برای ذخیره کردن چت‌های تلگرام افزونه ای در مرورگر کروم به نام ExtensionSave Telegram Chat History وجود دارد که کاربران می توانند با قرار دادن آدرس https://chrome.google.com/webstore/detail/save-telegram-chat-histor/kgldnbjoeinkkgpphaaljlfhfdbndfjc?hl=en در آدرس بار این مرورگر، افزونه را دانلود کنند.

همچنین فایل‌هایی که کاربران از تلگرام دانلود می کنند به طور خودکار در فولدری به نام Telegram در دانلود ذخیره می شود که دسترسی به فایل‌های صوتی و تصویری از این طریق امکان‌پذیر است. 

یا در روش ساده تر، اگر کاربر قصد دارد چت خاصی را ذخیره کند می تواند روی چت کلیک کرده و با انتخاب گزینه save as صفحه این چت در مرورگر را ذخیره کند یا نسخه PDF چت را ذخیره کند.

  • ۹۷/۰۱/۲۹

تلگرام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">