ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خداحافظی با ویندوز موبایل

| شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۶، ۰۲:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیئت مدیره شرکت اچ پی اعلام کرده که فعالیت اچ پی در حوزه موبایل‌های ویندوزی متوقف می‌شود و موبایل اچ پی Elite x3 قربانی سیاست‌های مایکروسافت شده است.

 شرکت آمریکایی اچ پی (HP) به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان لپ تاپ، کامپیوتر، تجهیزات شبکه و البته موبایل‌های ویندوزی مطرح است که همواره تا به امروز برای تولید موبایل‌های ویندوزی پرچمدار و بسیار محبوب با شرکت مایکروسافت رابطه بسیار خوبی داشته است اما رییس هیئت مدیره شرکت اچ پی، نیک لازایدیس در جدیدترین اظهار نظر خود نسبت به اقدامات اخیر شرکت مایکروسافت در رابطه با ویندوز موبایل انتقاد کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، شرکت مایکروسافت به عنوان مادر ویندوز موبایل تلاش های خود را برای توسعه و پشتیبانی موبایل‌های ویندوزی کاهش داده است و همین مسئله باعث شده تا شرکت اچ نتواند تا برنامه‌های خود را برای توسعه و ایجاد یک خانواده پیشرفته موبایلی با موبایل اچ پی Elite x3 را پیاده سازی و اجرا کند که در نهایت انتشار شایعات و اخباری مبنی بر تغییر رویکرد شرکت اچ پی برای توسعه اکوسیستم ویندوز موبایل را در ماه نوامبر در پی داشت.

رییس هیئت مدیره شرکت اچ پی، نیک لازایدیس در رابطه با اقدامات شرکت اچ پی در مقابل استراتژی جدید مایکروسافت گفت: شرکت مایکروسافت نیز مانند سایر شرکت‌ها ممکن است استراتژی خود را تغییر دهد و حالا در جدیدترین استراتژی خود تصمیم دارد تا تمرکز خو در حوزه تلفن‌های هوشمند را کاهش دهد و شرکت مایکروسافت در تغییر استراتژی خود ما را مجبور کرده است که تلاش خود را در زمینه موبایل‌های هوشمند افزایش دهیم.

به گزارش کلیک،نیک لازایدیس با بیان این که اچ پی باید با ویندوز موبایل خداحافظی کند، گفت: با توجه به تغییر مواضع شرکت مایکروسافت در زمینه پشتیبانی وندوز موبایل ما در اچ پی تصمیم گرفته‌ایم تا از توسعه در بخش ویندوز موبایل خارج شویم چرا که ادامه استفاده از ویندوز موبایل بدون پشتیبانی شرکت مایکروسافت غیر عقلانی است و ما بدون پشتیبانی در بخشی فعالیت نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: اچ پی در آینده نقشه‌هایی جدید برای ایجاد محصولات جدید در بخش موبایل دارد اما در حال حاضر تصمیم بر این است که فروش و پشتیبانی از گوشی هوشمند ویندوزی اچ پی Elite x3 تا سال ۲۰۱۹ انجام شود.

در نهایت باید به این نکته اشاره داشت که شرکت مایکروسافت در چالشی بسیار سخت قرار گرفته است و در حال حاضر به جای تمرکز در توسعه و پشتیبانی از اکو سیستم ویندوز موبایل در حال ارائه خدمات و بسترهای خود برای سیستم عامل‌های محبوب روز دنیا یعنی اندروید و iOS است که در آخرین اقدام خود، مرورگر پر سرعت و قدرتمند مایکروسافت اج را برای سیستم عامل اندروید و iOS عرضه کرد.

  • ۹۶/۰۷/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">