ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خدمات مناسب پایانه های فروش الکترونیکی

| سه شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۸۶، ۰۲:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

در حالی که دستگاههای خودپرداز در روزهای اول سال موجب سرگردانی مردم شدند، پایانه های فروش بانکهای مختلف در تعطیلات نوروز 86 تجربه موفقی را پشت سر گذاشتند.

به گزارش فارس پس از آنکه معاونت امور بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی کارگروه های تخصصی ویژه ای برای توسعه و ارتقا بانکداری الکترونیک کشور تشکیل داد، تمام بانک های کشور در راستای دستیابی به اهداف تعیین شده در این کارگروه ها گام های بزرگ و موثری در ارتقا بانکداری الکترونیک در کشور برداشته اند.

بنابراین گزارش تعداد خودپرداز ها و پایانه های فروش تمام بانک ها افزایش چشمگیری در سال گذشته داشته و دستگاه های خودپرداز و پایانه های فروش با پراکندگی مناسبی در سراسر کشور توزیع شد.

استفاده از پایانه های فروش در این میان تجربه موفق و خوشایندی برای مشتریان بسیاری از بانک های کشور بود. بسیاری از هتل ها، رستوران ها، مراکز خرید و حتی داروخانه ها به پایانه های فروش مجهز بودند و هرکس که یک کارت بانکی، کارت اعتباری، کارت هدیه و یا کارت خرید هر کدام از بانک ها را در اختیار داشت می توانست از این پایانه های فروش به راحتی استفاده کند.

به گزارش فارس بانک های مختلف نیز تبلیغات مختلفی درباره امکان استفاده از پایانه های فروش داشتند، حتی بعضی از بانک ها تشویق هایی برای استفاده از پایانه های فروش در نظر گرفتند.

در کارنامه نظام بانکی کشور هرچند سیستم پایانه های فروش بسیار جوانتر از سیستم دستگاه های خودپرداز است اما این عضو تازه خانواده نظام بانکی عملکرد بهتری داشته است و بسیار موفقتر بوده است.

با توجه به استقبال مردم از استفاده از پایانه های فروش به نظر می رسد، افکار عمومی تمایل شدیدی به حذف فیزیکی پول داشته و در صورتیکه سیستم مناسب و خوبی برای استفاده از پایانه های فروش طراحی شود بیشتر مایل به استفاده از انواع کارت های بانکی هستند.

  • ۸۶/۰۱/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">