ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خروج لینوکس از اولویت مرکز تحقیقات مخابرات

| پنجشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۸۶، ۰۸:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

رییس مرکز تحقیقات مخابرات ایران گفت: پروژه لینوکس فارسی یا همان طرح ملی نرم‌افزارهای آزاد/ متن باز دیگر در اولویت‌های مرکز تحقیقات مخابرات ایران نیست.

"کمال محامدپور" در گفت‌وگو با خبرنگار آی‌تی‌ایرنا افزود: این پروژه با توجه به اینکه در سال گذشته در مرکز تحقیقات مورد بررسی زیادی قرار گرفته و بسیاری از این فعالیت‌ها نیز به نتیجه رسیده است، اکنون باید به خارج از مرکز واگذار شود و بخش خصوصی کار را ادامه دهد.

وی اظهار داشت: مرکز تحقیقات مخابرات نیز می‌تواند از ادامه این فعالیت که بهتر است به صورت برون سپاری و یا مشارکتی انجام شود، حمایت کند.

محامدپور که معاونت آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز بر عهده دارد، بیان داشت: در بیرون از مرکز تحقیقات مخابرات ایران توانمندی کافی برای ادامه این پروژه وجود دارد.

به گفته وی، طرح ملی نرم افزارهای آزاد/ متن باز از اواخر سال ‪۸۴‬ آغاز شده و اکنون به مرحله‌ای رسیده که باید در خارج از مرکز به این پروژه پرداخته شود و مرکز تحقیقات نیز به سایر اولویت‌های خود بپردازد.

این طرح با مدیریت مرکز تحقیقاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف و کارفرمایی مرکز تحقیقات مخابرات ایران برای تسریع در انجام فعالیت‌های مورد نیاز برای فارسی‌سازی و تهیه پشتیبانی از زبان فارسی در نرم‌افزارهای پرکاربرد آزاد/ متن باز انجام می‌شود.

  • ۸۶/۰۱/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">