ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خرید اینترنتی در چین رکورد زد

| جمعه, ۲ تیر ۱۳۹۶، ۰۷:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

آمارهای موجود نشان می دهد که خریدهای اینترنتی مردم چین در نیم سال اول سالجاری میلادی به رقم قابل توجهی رسیده و از مرز 440 میلیارد دلار فراتر رفته است.

به گزارش ایرنا، اعلام این رقم یک رکورد تازه در فروش از طریق اینترنت و به صورت آنلاین محسوب می شود و نشان دهنده آن است که مردم چین هر روز اشتیاق بیشتری به خرید کالا و مایحتاج خود از این طریق دارند.
از دلایل اصلی گرایش مردم به خرید اینترنتی، در دسترس بودن اینترنت پر سرعت و تلفن های هوشمند و آسانی خرید از این طریق و ارسال بسته های پستی با سرعت بالا است که سبب شده کالاهای مورد نیاز خود را با سهولت بیشتری بدست آورند.
اداره ملی آمار چین علت چنین استقبالی را هماهنگی و یکپارچه شدن فروشگا‌های محلی با کانال‌های تجارت اینترنتی می‌داند.
در همین حال گزارش ها از جمله گزارش روز جمعه تارنمای «یی سی» چین نشان می دهد که بزرگترین نگرانی مسوولان و مشتریان همچنان تقلبی بودن برخی از کالاهای خریداری شده است.
برخی از کالاهایی که مردم از این طریق خرید می کنند تقلبی بوده و نفوذ هکرهای اینترنتی نیز برای مشتریان مشکل ساز شده است و بزرگترین چالش امروز برای سایت گردان های آنلاین در چین تولید و فروش اینترنتی، کالاهای تقلبی است.
ارزش کل خرده ‌فروشی اینترنتی در چین در سال 2016 میلادی، ۷۵۲ میلیارد دلار بود که نسبت به یک سال قبل، 26.2 درصد رشد داشته‌ است.
بر اساس گزارش های منتشر شده، مردم چین در روز یازدهم نوامبر سال 2016 فقط ظرف مدت چند ساعت خریدهای اینترنتی خود را به بیش از 12 میلیارد دلار رسانده بودند.
همچنین اعلام شده که طی روزهای اخیر شمار زیادی از فروشگاه های بزرگ بخصوص در کلان شهرهایی نظیر پکن و شانگهای تعطیل شده اند که علت آن نبود مشتری و گرایش مردم به خریدهای اینترنتی عنوان شده است.

  • ۹۶/۰۴/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">