ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خسارت جبران ناپذیر به مشترکان تلفن همراه

| سه شنبه, ۸ آذر ۱۳۸۴، ۰۸:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

اختلالات سرویس پیام کوتاه تلفن همراه که از حدود یک ماه پیش آغاز شده، تاکنون برطرف نشده و اختلالات آن طی چند روز گذشته به اوج خود رسیده است.
در حال حاضر بیش از هفت میلیون مشترک تلفن همراه در کشور وجود دارد که حدود سه و نیم میلیون از آنها از سرویس پیام کوتاه (‪ (SMS‬استفاده می‌کنند.
این در حالی است که مشترکان به دلیل اختلالات پیش آمده چه در بخش سرویس پیام کوتاه و چه در زمینه مکالمات تلفن همراه، هزینه سرویس را داده اما به دلیل مشکلات، سرویس مطلوب دریافت نمی‌کنند و حتی دیگر طرح مشکل نیز هیچ گره‌ای نمی‌گشاید زیرا مشترکان دیگر با مشترکان مانوس شده و غیر از این عجیب می‌نماید.
اگر مرکزی برای گرفتن آمار خسارات ناشی از سرویس‌های نامناسب تلفن همراه به مردم، ایجاد شود، آنگاه متوجه خواهیم شد که در طی این سالیان چه خسارات جبران ناپذیری به طور مستقیم و غیر مستقیم متوجه مردم شده که غیر قابل محاسبه می‌باشد.
یک مقام آگاه در این رابطه و با تایید اختلالات پیش آمده در سرویس پیام کوتاه (‪ (SMS‬تلفن همراه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آی تی ایرنا گفت:

به دلیل اینکه شبکه در حال بهینه‌سازی است این مشکلات و اختلالات به شبکه باز می‌گردد.
وی تاکید کرد: یکی از مشکلات این است که اکنون بیش از ظرفیت موجود، سرویس پیام کوتاه تلفن همراه (‪ (SMS‬ارایه شده است در حالی که ظرفیت این سرویس اکنون "سه میلیون" است اما به "سه و نیم میلیون" مشترک سرویس داده می شود.
وی از دیگر مشکلات پیش آمده به "مشکلات فنی" یعنی "ترافیک بالای سیگنالینگ کنترل شبکه" اشاره کرد.

  • ۸۴/۰۹/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">