ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: در اتوبوس نیز برخی رانندگان پول نقد دریافت می کنند و دریافت هزینه به صورت الکترونیکی با مشکل روبه رو است و صدها میلیارد تومان از این بی توجهی، به شهرداری خسارت وارد می شود.
به گزارش همشهری، محمد آخوندی در یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری برای سالهای ۹۶ تا ۹۹ با اشاره به بندهای تکلیفی این گزارش، اظهار کرد: تعیین تکلیف بدهی های مالیاتی، جرائم باز و تسهیلات دریافتی، اصلاح گزارش در مورد تحقق درآمدهای مربوط به توسعه باند ساختمان بانک شهر، تعیین تکلیف اقلام و تسهیلات دریافتی از بانک شهر، تعیین تکلیف اشکالات در سیستم بهای تمام شده پروژه ها، به روز رسانی گزارش محاسبات و تعیین تکلیف مطالبات سازمان است.

سعید جهانی مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران در ادامه این جلسه گفت: عمده مسائل مطرح شده در گزارش حسابرسی طی سال گذشته برطرف شده و بدهی های مالیاتی به صفر رسیده و مواردی نیز در شورای عالی مالیاتی در حال پیگیری است و مشکلی ایجاد نخواهد شد.

او با بیان اینکه تعدادی از تجهیزات برای پروژه ها در حال نگهداشت است، خاطرنشان کرد: درخصوص پروژه کارت بلیت و تهران من مشکلاتی از سال ۹۹ در حوزه فنی و مالیاتی وجود داشت که بخشی از آن در سال ۱۴۰۰ رفع شده است.

جهانی همچنین تصریح کرد: کسری ۴۳ میلیارد تومانی نیز در سال ۱۴۰۰ مورد پیگیری قرار گرفته است.

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا نیز با بیان اینکه سازمان بر اساس گزارش سال ۹۹ بیش از ۷۸۰ میلیارد تومان مطالبه دارد، گفت: اگر شهرداری مصمم به دریافت این مطالبات شود، بسیاری از مشکلات قابل رفع خواهد بود.

علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در ادامه این جلسه با بیان اینکه حساب خزانه واحد کارت بلیت متعلق به یک شرکت خصوصی نیست و در قرارداد با شهرداری تعیین تکلیف شده است، گفت: هنوز پاداش عملکرد کارکنان شهرداری در حمله سایبری سال قبل پرداخت نشده و تقاضا می کنیم این پاداش پرداخت و پیش بینی های لازم نیز انجام شود.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز با بیان اینکه برخی افراد در خرید بلیت مترو  با مشکل مواجه هستند که به شهرداری خسارت مالی وارد می کند، یادآور شد: در اتوبوس نیز برخی رانندگان پول نقد دریافت می کنند و دریافت هزینه به صورت الکترونیکی با مشکل روبه رو است و صدها میلیارد تومان از این بی توجهی، به شهرداری خسارت وارد می شود.

او ادامه داد: قرار شد کارت های شخصی سازی شده در اختیار شهروندان قرار بگیرد تا اگر کارت آنها مفقود شود مانده حساب آنها محفوظ باشد؛ لذا درخواست ما این است که نسبت به شخصی سازی کارت ها اقدام شود.

مدیرعامل سازمان فاوا با بیان اینکه برای کارت بلیت ها که پروژه ای ۱۰ ساله است با جدیت وارد عمل شدیم، گفت: پیاده سازی ABT جزء آرزوهای شهرداری بوده اما از اوایل تیر این پروژه در تهران راه اندازی خواهد شد که سیستم اکانتی به حساب شهروندی ارتقاء پیدا می کند و کارت تنها ابزاری برای عبور افراد از گیت ها خواهد بود؛ کمااینکه با موبایل نیز قابل انجام خواهد بود.

او افزود: نهایتا تابستان سال ۱۴۰۲ بخش عمده مشکلات مربوط به کارت بلیت رفع خواهد شد؛ مشکل عمده ما به ویژه در اتوبوس ها سخت افزاری است که پیگیری ها در حال انجام است تا این مشکلات برطرف شود.

جهانی با تأکید بر اینکه در حوزه اتوبوس های خطوط بی آرتی نیز در صورت تأمین سخت افزاری پروژه ABT  اجرایی خواهد شد، گفت: سه هزار دستگاه اتوبوس بخش خصوصی نیز در حال تردد هستند که بخش نرم افزاری آن از سوی فاوا آماده شده و بخش سخت افزاری نیز باید دنبال شود تا نهایتاً تا مهرماه به نتیجه برسد.

او در بخش پایانی سخنان خود اعلام کرد: تمام پاداش های کارکنان سازمان فاوا مربوط به حمله سایبری به سامانه های شهرداری محاسبه و تا پایان سال قبل پرداخت شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">