ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خصوصی‌سازی عملی مخابرات از تیر ماه

| شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۸۶، ۰۶:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران روز شنبه ابراز امیدواری کرد که گام نخست در خصوصی‌سازی این شرکت تا تیر ماه امسال برداشته شود.

"وفا غفاریان" در گفت و گو با خبرنگار حوزه ارتباطات "ایرنا"، از تنظیم صورت‌های مالی سال ‪ ۸۵‬شرکت مخابرات ایران به عنوان گام آغازین عملیات اجرایی خصوصی‌سازی این شرکت یاد کرد.

وی گفت: امیدوارم که این صورت‌های مالی تا آخر خرداد یا اوایل تیر تنظیم شود و در سازمان خصوصی‌سازی به تصویب برسد.

غفاریان افزود: کارها در زمینه خصوصی‌سازی مخابرات، بر اساس زمان‌بندی انجام شده است و تنظیم و تصویب صورت‌های تلفیقی مالی گام بعدی در این راه خواهد بود.

وی گفت: پس از تصویب این صورت ها، سازمان خصوصی‌سازی می‌تواند عملیات اجرایی خود را برای کشف قیمت و قیمت‌گذاری سهام شرکت مخابرات آغاز کند و سپس عملیات بعدی را پی بگیرد و واگذاری سهام آغاز شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:ما اطلاعات لازم را در اختیار سازمان خصوصی‌سازی می‌گذاریم و تمامی کارهای اجرایی در آنجا انجام می‌شود.

قرار است تا پایان نیمه اول امسال ‪ ۸۰‬درصد از سهام شرکت مادر تخصصی مخابرات ایران، با داریی بالغ بر ‪ ۱۴۰‬هزار میلیارد ریال، از طریق "سهام عدالت" و بورس به بخش خصوصی و مردم سپرده شود.

بر اساس اعلام شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات، ودیعه‌سپاران به مخابرات یعنی صاحبان تلفن‌های ثابت و سیار در اولویت دریافت ‪ ۵۰‬درصد سهام این شرکت خواهند بود که قرار است از طریق بورس واگذار شود.

هم اکنون ‪ ۳۸‬میلیون نفر در بخش تلفن ثابت و همراه مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند.

غفاریان با تایید این که "شیوه مدیریت سهام خرد پیچیدگی فراوانی دارد" گفت:معمولا برای مدیریت این گونه سهام، کارگزار می‌گیرند و به سازمان خصوصی‌سازی وکالت می‌دهند.

  • ۸۶/۰۳/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">