ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خودروی خودران «اوبر» عابر پیاده را کشت

| سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۶، ۰۲:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

یک زن آمریکایی به دنبال برخورد با یک خودروی خودران ساخت شرکت اوبر که در ایالت آریزونا در حال حرکت آزمایشی بود کشته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، این رویداد موجب شد تا اوبر حرکت تمامی خودروهای خودران ساخت خود را در جاده های عمومی آمریکا به حالت تعلیق درآورد.

پیش از این خودروهای مذکور در سان فرانسیسکو، تورنتو و پیتسبورگ هم به صورت آزمایشی به جابجایی در جاده ها مشغول بودند که حرکت آنها هم متوقف شده است.

حادثه یادشده روز دوشنبه صبح در تمپه آریزونا رخ داده و خودروی خودران اوبر نتوانسته زنی را که در حال عبور از خیابان بوده شناسایی کند و با او برخورد کرده است. این زن به سرعت به بیمارستان منتقل شده، اما به علت شدت جراحات وارده درگذشته است.

این زن که ۴۹ سال سن داشته، الین هرزبرگ نام داشته و مرگ وی بار دیگر نگرانی ها در مورد میزان هوشمندی خودروهای خودران و قابلیت اطمینان به آنها برای جابجایی مسافران در جاده ها و خیابان ها را تشدید کرده است.

نکته مهم این است که یک راننده برای کسب اطمینان و جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه در خودروی خودران یادشده حضور داشته، ولی او هم نتوانسته جلوی این سانحه را بگیرد. وی در این حادثه آسیبی ندیده است. این اولین مورد ثبت شده رسمی مرگ یک انسان به علت تصادف با خودروهای خودران در جهان محسوب می شود. پلیس این خودروی اوبر را توقیف کرده و در حال تحقیقات در این زمینه است.

  • ۹۶/۱۲/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">