ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درآمد متوسط مخابرات از تلفن‌ثابت

| دوشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۸۶، ۰۳:۱۱ ب.ظ | ۱ نظر

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران متوسط درآمد ماهیانه هر خط تلفن ثابت در سال جاری را ‪ ۴۲‬هزار ریال اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، "صابر فیضی" گفت: براساس طرح تجاری تدوین شده برای مخابرات، پیش بینی می‌شود متوسط درآمد ماهیانه هر خط تلفن همراه در سال ‪ ۱۴۰۰‬به ‪ ۱۲۴‬هزار ریال برسد.

وی افزود: با توجه به درآمد پیش بینی شده در این بخش ، مخابرات پس از واگذاری به بخش خصوصی بیش از پیش سوددهی خواهد داشت.

فیضی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، ‪ ۸۶‬درصد متوسط درآمد ماهیانه هر خط تلفن همراه به منظور نگهداری این شبکه هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: سود سالانه تلفن‌های ثابت در سال ‪ ۸۶‬به حدود یک هزار و ‪ ۷۰۵‬میلیارد ریال خواهد رسید و بر اساس طرح تجاری تدوین شده برای شرکت مخابرات ایران ، پیش بینی می‌شود که این مقدار تا سال ‪ ۱۴۰۰‬به نه هزار و ‪ ۲۸۸‬میلیارد ریال افزایش یابد.

مدیر عامل شرکت مخابرات، گفت که تا پایان سال جاری تعداد مشترکان تلفن ثابت به بیش از ‪ ۲۳‬میلیون و ‪ ۵۰۰‬هزار نفر می‌رسد که بر اساس پیش بینی صورت گرفته، این عدد در سال آینده به ‪ ۲۶‬میلیون و‪ ۵۰۰‬هزارنفر افزایش یافته و فروش این نوع از تلفن در کشور به روز می‌شود.

وی بابیان این مطلب که در طرح تجاری مخابرات، سقفی برای تعداد مشترکان تلفن ثابت در نظر گرفته نشده است، گفت: با توجه به روند کنونی و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، تا سال ‪ ۹۳‬مشترکان تلفن ثابت مخابرات به‪ ۳۰‬میلیون نفر می‌رسد و این تعداد تا سال ‪ ۱۴۰۰‬نیز ثابت باقی خواهد ماند.

"فیضی" درخصوص چگونگی محاسبه تعرفه تلفن ثابت نیز خاطرنشان‌کرد: "هزینه شارژ ماهیانه"، "نرخ‌مکالمه دراوج ترافیک"،"نرخ مکالمه درغیر اوج ترافیک"، "نرخ مکالمه در داخل شبکه" و"نرخ مکالمه به خارج شبکه" پنج مولفه عمده در تعیین تعرفه‌ها است.

  • ۸۶/۱۱/۲۹

نظرات  (۱)

یکم از این پول ها را بدین به ما که ببینید چه می کنیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">