ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرنا- جمعی از شهروندان و مسوولان محلی مهریز فعالیت پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی (فتا) را برای نظارت بر فضای مجازی و کاهش آسیب‌ها و تخلفات در شهرستان خواستار شدند.

این افراد با بیان اینکه فضای مجازی به خاطر اهمیت و نقشی که هم‌اکنون در بین مردم و جوانان دارد یک فرصت است و اگر درست مورد استفاده قرار نگیرد تبدیل به تهدید می‌شود، راه اندازی پلیس تخصصی فتا را برای شهرستان یک ضرورت ذکر کردند.

آنها در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا ) با اشاره به اینکه برخی افراد سودجو با هدف و انگیزه‌های مختلف از این فضا در راستای برخی امیال با نشر محتواهای بی‌ارزش و طرح برخی مطالب بر خلاف‌ ارزش‌ها اقدام می‌کنند، نظارت و ساماندهی آن را خواستار شدند.

شهروندان و مسوولان مهریزی بر این عقیده‌اند که باید با فعالیت پلیس فتا از فرصت فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی درست، فرهنگ‌سازی، آموزش و همچنین ایجاد جو همدلی در جامعه و در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جوان با توجه به ضروریات استفاده کرد.

یکی از فرهنگیان مهریزی با ابراز ناخرسندی از وضعیت موجود و فعالیت مخرب برخی کانال و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی گفت: به رغم اهمیت این فضا نه تنها برخی از افراد و جوانان به نحو مناسب از آن استفاده نمی‌کنند که خود معضلی در جهت ترویج برخی مطالب سوء فرهنگی و اجتناعی است.

حسینعلی دهقان افزود: باید از این بستر مناسب در دنیای ارتباطات و اطلاعات برای مصالح مردم و جامعه با درایت و برنامه‌ریزی مناسب بهره گرفت، در حالی که از این فرصت به خاطر نبود نظارت کافی استفاده نمی‌شود و خروجی خوبی نصیب نمی‌شود.

وی اظهار کرد: باید از فرصت فضای مجازی با برنامه‌ریزی و داشتن طرح و برنامه با راه‌اندازی پلیس فتا استفاده کرد که اگر این با همراهی و پیگیری مسوولان که خواسته عموم جامعه است محقق شود نتایج ارزشمندی برای همگان خواهد داشت.

این فرهنگی همچنین از نهادهای آموزشی و تبلیغی می‌خواهد برای تولید و نشر مطالب مفید، جذاب و لازم در فضای مجازی اقدام کنند که هم‌اکنون جای خالی آن  به وفور احساس می‌شود و برای تحقق آن به همکاری بخش‌های مختلف نیاز است .

فرماندار مهریز گفت: یکی از مهمترین ضروریات شهرستان که بارها مورد تاکید مردم و مسوولان قرار گرفته و این مطالبه به متولیان امر منعکس شده و به دنبال تحقق آن هستیم و امیدواریم امسال اجرایی شود موضوع راه‌اندازی پلیس تخصصی فتاست.

رضا زارع‌زاده مهریزی افزود: اگر این پلیس که در برخی از مناطق توسط نیروی انتظامی فعالیت دارد در مهریز شکل بگیرد نقش مهم و موثری در ساماندهی و نظارت بر فضای مجازی دارد و از نشر برخی مطالب که موجب نارضایتی شهروندان است جلوگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: فضای مجازی در دنیای کنونی یک فرصت مناسب است که باید بنحو درست با برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف استفاده کرد و اگر از آن به خوبی بهره‌برداری نشود بدون شک تبدیل به تهدید می‌شود بنابراین فعالیت پلیس فتا جزو ضروریات است .

این مسوول اظهار کرد: با همت و همکاری برخی از فعالان رسانه و مسوولان مرتبط، کمیته نظارت و ساماندهی بر فضای مجازی در راستای اهداف و برنامه‌ها در شهرستان تشکیل و وظایف خود را انجام می‌دهد ولی از همه اینها اساسی‌تر راه‌اندازی پلیس فتاست .

زارع زاده مهریزی از مسوولان انتظامی برای پیگیری موضوع و شروع فعالیت آن در سال‌جاری به عنوان یک ضرورت و مطالبه مهم مردم و مسوولان تاکید کرد و یادآور شد: نتایج تحقق این خواسته نصیب مردم و جامعه است و از آن حمایت می‌شود.

همچنین امام جمعه مهریز با ابراز ناخرسندی از اینکه هم‌اکنون نظارتی بر فضای مجازی وجود ندارد گفت: این فضا یکی از ابرازهای مهم ارتباطی است که نقش بسیار حساسی دارد که مقام معظم رهبری فرمودند، اگر من رهبر نبودم مسوول فضای مجازی می‌شدم.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی افزود: فضای مجازی یک بستر مهم فرهنگی است که باید بیش از گذشته از آن با نظارت عالیه در راستای اهداف نظام و انقلاب و ترویج ارزش‌های معنوی و انقلابی بهره گرفت .

وی تاکید کرد: اگر بر نحوه فعالیت فضای مجازی از جمله مطالبه مهم مردمی است، نظارت دقیق و مستمری صورت نگیرد به تهدید تبدیل می‌شود و هم‌اکنون  شاهد ترویج برخی ناهنجاری‌ها در شبکه‌های اجتماعی هستیم .

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهار کرد: باید محتوای مناسب تهیه و بنحو مناسب در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود هرچند هم‌اکنون جای آن خالی است و کار و فعالیت بیشتری نیاز است .

محی الدینی گفت: اگر از فرصت فضای مجازی درست در راستای اهداف نظام و انقلاب اسلامی استفاده نشود دشمنان از آن برای رسیدن به اهداف خود و تضعیف دین و ارزش‌های انقلابی بهره می‌گیرند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد گفت: راه‌اندازی پلیس فتا در شهرستان‌ها  برحسب ضرورت جزو اهداف و برنامه‌های مهمی است که توسط نیروی انتظامی پیگیری و تقویت می‌شود و بدون شک وجود آن با همکاری پلیس فتا استان صورت می‌گیرد.

سرهنگ محمدرضا مزیدی افزود: درخواست مردم و مسوولان مهریز در خصوص راه‌اندازی این پلیس تخصصی بر اساس اهداف و ماموریت‌ها در چارچوب مقررات پیگیری و مشکلی نیست و تحقق آن با همکاری همگان نقش مهم در تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی دارد.

وی اظهار کرد: همکاری مردم در تمام بخش‌ها با پلیس برای اهداف و ماموریت‌ها ضروری است و هم‌اکنون وجود دارد و همه برای خدمت به مردم در جامعه اسلامی وظایف را انجام می‌دهیم و این تعامل ثمرات فراوانی در جامعه است.         

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

  • ۹۹/۰۴/۰۲

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">