ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قائم مقام وزیر ارتباطات در امور بین الملل در دیدار با اسماعیلف، وزیر مخابرات و ارتباطات جمعی روسیه با بیان روابط دو طرف از اراده مسوولان عالی رتبه دو کشور بر توسعه روابط در تمام سطوح خبر داد و گفت: ارتباطات نزدیک ایران و روسیه همانگونه که در مسایل بین المللی نتیجه بخش بوده است، می تواند در حوزه ICT نیز نتایج خوبی به همراه داشته باشد.
وزارت ارتباطات- محتشمی افزود: تفاهمات خوبی با یکدیگر در حوزه های مرتبط صورت گرفته است و امیدواریم در این سفر نیز به نتایج قابل دسترس و ملموس دست پیدا کنیم.
وی با بیان سفر وزیر ارتباطات به مسکو در ماه ژوییه گفت: در این سفر از نزدیک با توانمندی ها و پیشرفت های چشم گیر روسیه در حوزه ICT آشنا شده و امیدواریم شاهد روابط نزدیک دو کشور در این حوزه باشیم. وی افزود: ایران در برنامه ششم سرمایه گذاری خوبی در حوزه ICT خواهد کرد و علاقه مند است در این راستا و در فضای رقابتی، همکاری خوبی برای حمایت از تولید بومی و نیز صادرات محصولات ICT به کشورهای همسایه داشته باشد.
محتشمی همچنین با بیان همکاری نزدیک بخش های خصوصی دو کشور گفت: بخش خصوصی ایران پیشرفت های خوبی داشته و علاوه بر تامین نیاز داخل امکان صادرات نرم افزار و سخت افزار را دارد که باید در روابط دیده شود. 
وی با بیان لزوم روابط نزدیک در زمینه فضای مجازی به ویژه بحث امنیت شبکه افزود: با تلاش دو کشور می توان جلوی تهدیدهای امنیتی را گرفت. محتشمی افزود: با توجه به پیشرفت های چشمگیر جویشگرها در روسیه امیدواریم این جویشگرها امکان پشتیبانی از زبان فارسی را نیز ایجاد کند تا در این خصوص نیز دو کشور همکاری داشته باشند.
وی در زمینه شبکه های اجتماعی خواستار توسعه روابط و انتقال دانش فنی برای بومی سازی این شبکه ها شد. 
محتشمی با بیان مذاکرات گذشته در زمینه تحقیق و پژوهش گفت: ایران در این خصوص سرمایه گذاری وسیعی کرده است و می توان با توجه به توسعه زیرساخت ها به گسترش فعالیت های دوجانبه همت گمارد. اسماعیلف، وزیر ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه نیز با ابراز خرسندی از حضور در ایران بر علاقه مندی خود و هیات همراه در زمینه همکاری در حوزه های مختلف به ویژه همکاری بخش خصوصی و دولتی دو کشور تاکید کرد.
وی با بیان نظر رییس جمهور روسیه درخصوص ICT گفت: فناوری اطلاعات بخش مهمی برای روسیه به شمار می رود و تاکنون پیشرفت های خوبی به دست آورده به طوری که برای سال 2017 میزان صادرات آن 7 میلیارد دلار برنامه ریزی شده است.
اسماعیلف مذاکره در زمینه موضوعات بیان شده و بخش خصوصی را چارچوب برنامه کاری خود در ایران عنوان کرد و گفت: در این دیدارها باید فرصت های همکاری و ارتباطات نزدیک بخش خصوصی دو کشور را ایجاد کند. وی با اعلام علاقه مندی بخش خصوصی روسیه جهت حضور در حوزه ICT ایران افزود: این بخش با پیشنهادات منحصر به فرد حضور یافته و علاقه مند است توانایی های خود را به نمایش گذارد. اسماعیلف از مساعدت در زمینه همکاری با شرکت یاندکس خبر داد و گفت: در بخش فضایی از طریق شرکت اینتر اسپوتنیک می توان همکاری داشت.
اسماعیلف و هیات همراه در سفر سه روزه خود به تهران ضمن دیدار با وزیر ارتباطات و معاونان وی، نشست هایی نیز با بخش خصوصی فعال در زمینه مخابرات و ICT خواهد داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">