ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در مجمع مخابرات ایران چه گذشت؟

| جمعه, ۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۴:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به مطالبات 7 هزار میلیارد ریالی شرکت مخابرات از دولت و ملت، همه استان ها را مکلف کرد تا پایان سال جاری، 30 درصد از این مطالبات را باید وصول کنند.

سیدهاشمی در ادامه گفت: این کار به دو روش می تواند صورت گیرد، یکی از این روشها، برنامه ریزی های خود استان برای بازگشت لاوصولی ها و دومین روش، از طریق برون سپاری انجام گیرد. به عنوان مثال، یک بانک تعهد می کند تمام لاوصولی ها را تا پایان سال به خزانه مخابرات بازگرداند و هزینه عملکرد خود را بگیرند.

رییس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران به ساماندهی کارگزاران روستایی اشاره کرد و گفت: با تکلیف مجلس شورای اسلامی، تعداد 6 هزار و 400 نفر از کارگزاران روستایی سراسر کشور با هزینه ای بالغ بر یکصد میلیارد تومان هزینه پیش بینی نشده ساماندهی شدند.

سیدهاشمی به تحلیل عملکرد شرکت های مخابرات استانی پرداخت و خاطرنشان کرد: شاخص ترین عوامل موفقیت استان های سود ده ،روابط سازنده با سایر نهادها و سازمان های مرتبط در استان ، انسجام و هماهنگی بین مدیران و کارکنان استان با سرلوحه قرار دادن تعلق سازمانی ، کنترل هزینه ها و افزایش درآمدها ، بکارگیری طرح های موثر برای بازگشت لاوصولی ها از سازمان ها و مشترکان است.

 وی، ضمن تشکر از استان هایی که رتبه برتر در عملکرد فعالیت های استانی کسب کرده اند گفت : حفظ رتبه برتر به مراتب دشوارتر از از کسب آن است .لذا همه استان ها باید برنامه توسعه ای مناسبی برای تحقق اهداف داشته باشند.

سید هاشمی در پایان این نشست، با تحلیل کلی عملکرد استان ها، آنها را به سه سطح تقسیم کرد و گفت : استانهایی که فعالیت خوبی داشتند و بودجه را محقق کردند و مستحق پاداش هستند. گروه دیگر، استان هایی هستند که با یک حرکت دقیق و نگاه به افزایش درآمد می توانند خود را به اهداف از پیش تعیین شده برسانند و پاداش این گروه منوط به پایان کار است. گروه سوم، استان هایی هستند که از برنامه عقب هستند و نیاز به برنامه ریزی دارند تا به وضع مطلوب برسند.

رییس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران ، ورود به خدمات جدید در حوزه تجاری سازی  و شبکه را الزامی دانست و گفت : این خدمات باعث افزیش درآمد شرکت می شوند که ارائه خدمات ویدئو کنفرانس ، گسترش وای فای ، افزایش خدمات  SLA از جمله آنهاست.

 وی به موضوع تعرفه های مخابراتی اشاره کرد و از وزارت ارتباطات خواست در این زمینه به مخابرات کمک کند تا بتواند طرح های توسعه ای را دنبال کند.

شرکت مخابرات ایران در آینده دارای سه شرکت ،ارتباطات سیار ،شرکت مخابرات ایران و شرکت املاک  خواهد بود

رییس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران،  با تاکید بر اجرای فوری و دقیق ساختار جدید در تمامی استان ها گفت : شرکت مخابرات ایران در آینده دارای سه شرکت ،ارتباطات سیار ،شرکت مخابرات ایران و شرکت املاک  خواهد بود که با 34 مدیر عامل اداره می شود.

سید هاشمی در خصوص تغییر ساختار اعضای هیأت مدیره استان ها بیان کرد: با یکپارچه سازی ساختار مجموعه شرکت مخابرات ایران، تا زمان احصاء جایگاه مرتبط با اعضای هیأت مدیره شرکت های مخابرات استانی، شأن و منزلت آنان کماکان حفظ خواهد شد.

 در ادامه این نشست، قایی ، عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران ، میانگین زیان دهی در هر استان را 2/3 میلیارد اعلام کرد و گفت : تفاوت استان های سودده و زیان ده، هفتاد  میلیارد تومان است که اگر رفع نشود این روال به یک عادت نامتعارف تبدیل می شود و باید تحولی در مدیریت استان ها صورت گیرد.

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به رعایت دو شاخص مهم در رویکرد توسعه ای شرکت مخابرات ایران گفت : در برنامه ریزی بودجه و عملکرد، استان ها با ید به جای تعداد پورت واگذار شده، فروش  پهنای باند را مد نظر قرار دهند و همچنین همه استان ها نظام جدید بودجه ریزی که دو سال است راه اندازی شده را به طور دقیق اجرا کنند.

 

حمایت دولت از بخش خصوصی نیاز حاکمیتی است

سرپرست شرکت مخابرات ایران گفت : در دهه های گذشته، حمایت دولت از بخش خصوصی در برنامه توسعه کشور، فقط یک توصیه بود، اما امروز این حمایت به یک نیاز حاکمیتی از سوی طرفین تبدیل شده است .

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران ، دهناد ، سرپرست شرکت مخابرات ایران با بیان این مطلب افزود: حمایت همه جانبه دولت از بخش خصوصی می تواندضمن رفع محدودیت منابع خود ، رونق اقتصادی ، ایجاد فرصت های  شغلی ، رشد اقتصادی و ارتقای شاخص های کلان اقتصادی را برای جامعه رقم بزند .

دهناد بر تقویت بخش خصوصی توسط تعامل نهادهای تاثیر گذاری تاکید کرد و اظهار داشت : تمام نهادهای تصمیم گیرنده و اجرایی کشور با توجه به الزام قانون اساسی و تدابیر و فرمایشات مقام معظم رهبری ، با ایجاد رابطه ی منطقی و دو سویه ، باید بر تقویت بخش خصوصی کمک کنند.

وی به وجود تنگناهای اقتصادی و اجتماعی در شرکت اشاره کرد و گفت : شرکت مخابرات ایران با وجود مشکلات اقتصادی که در مسیر رشد به وجود آمد ، خوشبختانه ذره ای وقفه در ارائه ی خدمات و پروژ ه های توسعه ای ایجاد نشد.

سرپرست شرکت مخابرات ایران که در مجمع عادی شرکت های مخابرات استانی سخن می گفت ، به فعالیت شرکت در راستای سیاست های دولت و وزارت ارتباطات  و فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: استراتژی شرکت مخابرات ایران در راستای تعامل و همگامی با سیاست های دولت تدوین شده است ، از این رو در آینده ای نزدیک ، شاهد همکاری های بیشتر خواهیم بود.

دهناد ، با تأکید بر لزوم تلاش روزافزون شرکت مخابرات ایران ، در بازار رقابت خاطرنشان کرد : اعطای  مجوز به شرکتهای FCP و وجود سایر اپراتورهای ارائه ی خدمات ارتباطات باعث شده است شرکت مخابرات ایران ، با تلاش بیشتر و استفاده از فناوری های نوین و ارائه ی خدمات با کیفیت ، در این بازار حضور داشته باشد .وی وضعیت فعلی شرکت مخابرات ایران را حساس دانست و خطاب به مدیران عامل و معاونان شرکت های مخابرات استانی ، گفت : باید برای حفظ و توسعه ی شرکت در چنین شرایطی با تلاش شبانه روزی و هدفمند ، در مسیر تعالی قدم برداریم .

سرپرست شرکت مخابرات ایران ، تحول را لازمه ی ارتقای بهره وری در شرکت دانست و افزود : اکنون نیاز به یک تحول داریم ، تحولی که انگیزه ها را بالا ببرد ، عدالت نسبی در پرداخت ها ایجاد کند و با پررنگ شدن تلاش های کارکنان ، نوعی وحدت سازمانی  و یکپارچگی در شرکت ایجاد کند و این با بازنگری در بخش های مختلف شرکت فراهم می شود .

دهناد از اصلاح ساختار در شرکت مخابرات ایران سخن گفت و اظهار کرد : در گام نخست ، طرح تحول شرکت با موضوع اصلاح ساختار در دستور کار قرار گرفت و این اصلاح با هدف کاهش چشمگیر هزینه ها و چابک سازی سازمان پیاده سازی شد .

وی همچنین بیان کرد : با یکپارچه سازی ساختار شرکت به سمت کاهش هزینه ها ، اصلاح فرایند تصمیم گیری ، چابک سازی ، عدالت سازمانی و تقویت انگیزش های شغلی ، خواهیم رفت .

سرپرست شرکت مخابرات ایران ، به توسعه در شرکت اشاره کرد و افزود : واگذاری 550 هزار تلفن ثابت ، دایری 570 هزار پورت اینترنت پر سرعت ، واگذاری 4 میلیون و 700 هزار شماره تلفن همراه و حجم وسیعی از سرمایه گذاری های انجام شده در شرکت ، نشان دهنده ی اهمیت استراتژی این شرکت به توسعه می باشد .

گفتنی ست مجمع عمومی عادی برای رسیدگی به صورت های مالی شش ماهه اول سال 94 شرکت های مخابرات استانی ، امروز 5 شنبه 26 آذر 94 با حضور سید هاشمی ، رییس هیأت مدیره ، بقایی و  مدرس خیابانی ، اعضای هیأت مدیره ی شرکت مخابرات ایران دهناد ، سرپرست شرکت مخابرات ایران ، معاونان وی و مدیران عامل و معاونان مالی شرکت های مخابرات استانی برگزار شد .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">