ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تلاش دولت ترامپ برای صدور یک دستور جدید به منظور افزایش امنیت سایبری مردم آمریکا عملا به افزایش جاسوسی از اینترنت و کنترل‌های بیشتر دیجیتال منجر شده است.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، پس از چند بار تاخیر و بدقولی دولت ترامپ دستورالعملی به نام تقویت امنیت سایبری شبکه های فدرال و زیرساخت های حیاتی صادر کرده است.

وی فرماندهی تامین امنیت سایبری خود را بر عهده فردی به نام جارد کوشنر گذاشته که تخصص خاصی در این حوزه ندارد و صرفا وارث املاک و مستغلات خانوادگی و داماد ترامپ محسوب می شود.

ترامپ پیش از این وعده داده بود که با بازنگری قوانین امنیت سایبری موجود آسیب های این حوزه را برطرف کند ولی با بررسی دستورالعمل جدید مشخص می شود آنچه که قرار است در عمل اتفاق بیفتد نظارت و کنترل گسترده فضای مجازی و نقض حریم شخصی افراد است.

بخش عمده ای از محتوای دستورالعمل یاد شده از دستورالعمل اوباما رییس جمهور قبلی آمریکا در تاریخ 12 فوریه سال 2013 و گزارش ملی ارتقای امنیت سایبری امریکا مربوط به دسامبر سال 2016 کپی شده که در تمامی آنها بر افزایش کنترل و نظارت های مربوط به فضای سایبر تاکید شده است.

در بخش پایانی این گزارش که امنیتی سایبری ملت نام دارد، از عبارات مبهمی با موضوع حفاظت از اینترنت و تقویت امنیت سیابری نیروهای کار استفاده شده و بر لزوم حفاظت از مردم آمریکا در برابر تهدیدات سایبری تاکید شده است. بخش هایی از این گزارش شائبه افزایش جاسوسی های سایبری از مردم به بهانه حفظ امنیت آنها را تشدید می کند.

بر طبق این گزارش اف بی آی و دبیرخانه های وزارتخانه های دفاع و امنیت داخلی 45 روز فرصت  دارند تا اولویت های امنیت سایبری خود را مشخص کرده و در این زمینه به رییس جمهور گزارش دهند.

  • ۹۶/۰۳/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">