ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دستور جلسه آتی شورای عالی فضای مجازی

| دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی از تصویب سند حمایت از شبکه های اجتماعی پیام رسان داخلی در جلسات آتی این شورا خبر داد.

به گزارش مهر، ابوالحسن فیروزآبادی درباره سیاستگذاری و اقدامات شورای‌عالی فضای مجازی در حوزه شبکه های اجتماعی گفت: امیدواریم سند حمایت از شبکه های پیام رسان اجتماعی داخلی که در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفت، در جلسات آتی به تصویب برسد.

وی ادامه داد: همچنین به دنبال ارایه تعرفه مناسب برای شبکه های داخلی هستیم که یک چهارم تعرفه استفاده از اینترنت باشد و امیدواریم در زمینه تولید محتوا نیز گام هایی برداریم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: مشخصات شبکه ملی اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده و اسناد مربوط، اصول حاکم، جدول زمانی و فازهای اجرایی آن مشخص شده است.

وی با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز تبادل اطلاعات کشور در اردیبهشت ماه ٩۵ به عنوان یکی از مهمترین گام های شبکه ملی اطلاعات و حرکتی در جهت تولید محتوا خاطرنشان کرد: این مرکز تبادل اطلاعات در داخل کشور را با سرعت بالا رقم زد.

فیروزآبادی با بیان اینکه حدود ٩٩ هزار تشکل مذهبی و ١٠ هزار تشکل صنفی در کشور فعالیت دارند، افزود: شورای عالی فضای مجازی در پی فعال سازی و هدایت این تشکل ها در فضای مجازی و تدوین سندی در زمینه ساماندهی آنها است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین با بیان اینکه در حوزه هایی نظیر فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در فضای مجازی و سلامت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی دارای نظام رگولاتوری مناسبی نیستیم، بر ضرورت ارایه نظام جامع رگولاتوری در فضای مجازی کشور تاکید کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">