ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دستگیری سرگرد تقلبی پلیس فتا

| جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس فتای استان فارس از دستگیری سرگرد تقلبی پلیس فتا در اینستاگرام خبر داد.
با تلاش ماموران پلیس فتای استان فارس فردی که با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام در کنار تصاویر دروغین از خودش، اقدام به کلاهبرداری و هتک حیثیت چهار خانم جوان کرده بود، دستگیر شد.    
رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: خانم جوان 23 ساله با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مدعی شد فردی ناشناس با به دست آوردن عکس‌های شخصی وی و انتشار آن به همراه مطالب کذب در چند وبلاگ، باعث هتک حیثیت وی شده و پس از آن نیز با تهدید وی موجبات مزاحمت برای او و خانواده‌اش را به وجود آورده است.
سرهنگ سیدموسی حسینی خاطرنشان کرد: این دختر جوان در اظهارات خود بیان کرد که از سال 1391 و از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی که خود را جوان 26 ساله معرفی کرد آشنا شدم که این ارتباط ادامه پیدا کرد تا اینکه این فرد در گذر زمان و با توجه به ارسال عکس‌های دروغین از خود اعتمادم را جلب کرد و من نیز شروع به ارسال عکس‌های شخصی خودم برای وی کردم.
به گزارش معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس، وی افزود: پس از چندی آن فرد خود را یکی از نخبه‌های کشوری در امر رایانه و مامور پلیس فتا معرفی کرده بود و با توجه به مهندسی اجتماعی قوی و صحبت‌های جالب وی، این دختر جوان را شیفته خود کرده به طوری که هرآنچه را که به بهانه‌های مختلف از او درخواست می‌کرده اعم از عکس و فیلم‌های خانوادگی و پول را برایش فراهم می‌کرده است.
رئیس پلیس فتای استان فارس بیان کرد: این روند ادامه پیدا می‌کند تا اینکه یک روز متهم از این دختر جوان درخواست انتقال مبلغ 100 میلیون ریال به حسابش را می‌کند و شاکیه که تهیه این مبلغ برایش امکان پذیر نبوده از وی عذرخواهی می‌کند که ناگهان با فحاشی و تهدید به انتشار عکس‌ها و فیلم‌های شخصی خودش او را مجبور می‌کند سرویس طلایش را بفروشد و این مبلغ را نیز به حسابش آن فرد شیدا منتقل کند.
سرهنگ حسینی افزود: این مساله به همین جا ختم نمیشود به طوری که آن فرد اقدام به انتشار عکس‌های شخصی این دختر جوان در فضای مجازی می‌کند که پس از تماس یکی از آشنایان وی با خانواده‌اش و اطلاع آنان از موضوع، تصمیم می‌گیرند که با طرح شکایت موضوع را در پلیس فتا پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه با قرار گرفتن پرونده در دستور کار افسران جوان پلیس فتای استان فارس، کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی متهم شدند اظهار داشت: متهم که هیچ گاه فکر نمی‌کرده شناسایی شود، مردی 53 ساله است که در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ای می‌شود اما در ادامه با دیدن مستندات و ادله دیجیتال پلیس فتا به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.
سرهنگ حسینی افزود: متهم در ادامه ماجرا این گونه بیان می‌کند که چند سال پیش با این دختر در شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا شدم و خودم را جوان 26 ساله، باهوش و مامور پلیس فتا معرفی کردم و با توجه به اعتیاد شدید خودم به مواد مخدر شیشه و توهمات ناشی از آن و همچنین با توجه به بیکار بودن خودم و نیاز مالی جهت تامین مواد مخدر و استعمال آن این اقدامات را در فضای مجازی انجام می‌دادم.
وی  در مورد اعتماد بی‌مورد به افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد و گفت: گمنامی کاربران در این فضا زمینه را برای برخی افراد سودجو فراهم کرده است که کاربران شبکه‌های اجتماعی در صورت مشاهده چنین رفتارهایی می‌توانند به سایت cyberpolice.ir مراجعه و این موضوع را گزارش کنند تا شناسایی این افراد در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گیرد.

  • ۹۵/۰۳/۰۷

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">