ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر اطلاعات گفت: گیم کانکشن مجموعه ای بین المللی است و هر سال دو نمایشگاه توسط گیم کانکشن در سطح جهان برگزار می شود و شرکت هایی که بازی های رایانه ای تولید می کنند، در این نمایشگاه ها شرکت کرده و بازاریابی و تبادل نظر و تجربه می کنند.
فناوران- سید محمود علوی که برای پاسخگویی به سوال «اقدامات وزارت اطلاعات در جلوگیری و برخورد با مصادیق نفوذ در جامعه های علمی و فرهنگی کشور چه بوده است؟» به مجلس شورای اسلامی رفته بود، افزود: این نمایشگاه در فصل پاییز در پاریس و در اول فصل بهار در سان فرانسیسکو برگزار می شود.
وی گفت: کشور ما نیز ازجمله کشورهایی است که بازی های رایانه ای تولید می کند و مقام معظم رهبری نیز بر تولید بازی های رایانه ای در بیانات مختلف؛ هم بر اثرگذاری بازی های رایانه ای و هم بر تولید به این رسانه توجه ویژه کرده اند.
وی ادامه داد: مشابه نمایشگاه گیم کانکشن، نمایشگاه کتاب است که در آن ناشران از تمام دنیا می آیند و در نمایشگاه شرکت می کنند و تاکنون 29 نمایشگاه کتاب در کشور داشته ایم.
وزیر اطلاعات گفت: از آنجایی که تولید بازی های رایانه ای ایرانی از نظر تکنولوژی تولید در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته است، خود تولیدکنندگان در سطح دنیا پیشنهاد کرده اند تا این نمایشگاه در ایران نیز برگزار شود.
علوی با بیان پتانسیل های نمایشگاه گیم کانکشن در زمینه های مختلف گفت: این نمایشگاه می تواند زمینه ورود قاچاق بازی های رایانه ای را تا حد زیادی منتفی کند و اثرات منفی اقتصادی و فرهنگی آن را از بین برد. از طرف دیگر زمینه ورود بازی های رایانه ای تولید جمهوری اسلامی ایران به بازارهای مختلف دنیا به وجود می آید و امکان انتقال پیام فرهنگی جمهوری اسلامی به کشورهای دیگر فراهم می شود.
علوی گفت: وزارت اطلاعات اشراف کامل بر این مساله داشته همان طورکه تاکنون از اقدامات تروریستی جلوگیری کرده ایم، اجازه نفوذ به کسانی که قصد آن را دارند نیز نخواهیم داد.
نکته جالب اینکه یکی از طراحان سوال درباره گیم کانکشن، کریمی قدوسی، نماینده مجلس و عموی،  مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">