ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارشناس مسائل سایبری کشور با اشاره به برخورد حکیمانه با موضوع شبکه‌های اجتماعی از دریافت دلالی‌ پهنای باند و جلوگیری اجرایی شدن مصوبات شورای عالی فضای مجازی انتقاد کرد.

حسین اعتصامی ظهر امروز در همایش گفتمان و اندیشه جوانان با اشاره به اینکه تنها نباید به آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی نگاه کرد، بلکه باید از فرصت‌های آن نیز استفاده کرد، گفت: برخورد سلبی و فیلترینگ فضای شبکه‌های اجتماعی ما را به جایی نمی‌رساند و باید برای کاهش آسیب‌های آن اطلاع‌رسانی کرد.

وی با بیان اینکه برخورد حکیمانه با موضوع شبکه‎های اجتماعی مورد تأکید مقام معظم رهبری است، افزود: نوع استفاده ما از شبکه‌های اجتماعی تعیین‌کننده آسیب‌رسانی و یا قابل استفاده بودن آن می‌شود.

کارشناس مسائل سایبری کشور به دیدگاه مقام معظم رهبری برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: یک مورد هم از بند‌های مورد نظر مقام معظم رهبری درباره شورای عالی فضای مجازی در جامعه عملی نشد، در صورتی که  ایشان در ابلاغیه جدید برای شورای عالی فضای مجازی بر مواجهه فعال و مبتکر‌انه در فضای مجازی تأکید کردند.

اعتصامی اضافه کرد: همچنین مقام معظم رهبری بر محتوا‌سازی در زمانی که بستر لازم برای فضای شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد و ایجاد فرصت شغلی و اقتصادی در فضای مجازی نیز تأکید کردند.

به گزارش فارس وی با انتقاد از اینکه دولت‌های گذشته و کنونی برای دریافت دلالی‌های مربوط به پهنای باند از اجرایی شدن مصوبات شورای عالی فضای مجازی دوری می‌کنند، همچنین ما شاخص‌های اینترنت مناسب شامل امن بودن، سریع، سالم، و رقابتی بودن را در اختیار نداریم، بیان کرد: برای جلوگیری از خفگی گاز نباید شیر گاز کشور را ببندیم، بلکه باید با آگاهی‌سازی و افزایش سواد رسانه‌ای در این مسیر حرکت کنیم.

کارشناس مسائل سایبری کشور از رصد کاربران اینترنتی و فضای مجازی توسط سازمان‌های مختلف خبر داد و افزود: یک شرکت فعال فضای مجازی در استان مازندران به‌منظور امکان ارسال پیام از یک نرم‌افزار پیام‌رسان به همه نرم‌افزارهای مشابه به 200 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد تا بعد از فعالیت شش ماهه به سودآوری برسند که با وجود پیگیری‌های مکرر هنوز موفق به تأمین آن مبلغ نشدند.

وی در پایان خواستار مدیریت زمان و مکان و تعریف جایگزین‌های مناسب برای کاهش آسیب‌های مربوط به فضای مجازی شد و با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی سبک زندگی ما را تغییر دادند، گفت: اعتیاد به اینترنت در برخی از کشور‌ها مورد توجه جدی قرار گرفته است.

گفتنی است، این همایش با همکاری دانشگاه پیام‌نور واحد زیراب و اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه با موضوع آسیب‌ شبکه‌های اجتماعی و ماهواره برگزار شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">