ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دلایل عدم اجرای طرح ACS

| يكشنبه, ۸ شهریور ۱۳۸۸، ۰۲:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از نظر فنی می‌توان گفت که کار سیستم ACS تا حد خوبی پیش رفته اما از نظر محتوا این‌گونه نبوده است زیرا تا به حال تنها دو سازمان با ما موافقت و همکاری کردند که یکی صدا و سیما (سروش رسانه) و دیگری آستان قدس رضوی است.

وفا غفاریان در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این که ACS - خدمات پیشرفته ارتباطی - جزء بدهکاری‌های ما به مردم است گفت: این سرویس چند بخش دارد که بخش فنی آن عملیاتی و سرورهای آن کاملا نصب شده و بخش‌هایی که باید نزد مصرف کننده و استفاده کننده نهایی گذاشته شود، شبکه‌ها و سوئیچ‌ها در شهرهای مختلف نیز تست شده است.

او افزود: تقریبا در همکاری با دانشگاه‌هایی که کتابخانه دیجیتالی و یا اماکن سیاحتی در اختیار دارند تا به حال نتوانستیم به تفاهمی برسیم که بتواند تامین محتوا کند.

غفاریان با تاکید بر اینکه در زمینه تامین محتوا مشکل داریم گفت: یکسری مسائل مرتبط به تنظیم مقررات است مثلا تعرفه‌ها حتی اگر کوتاه‌مدت یا موقت باشد باید مشخص شود و دومین موضوع نحوه توزیع این سرویس است که ما ترجیح می‌دهیم از طریق مخابرات این کار صورت نگیرد و ویدیوکلوپ‌ها یا بخش خصوصی به نوعی درگیر آن باشند، اما هنوز ساختار آن شکل نگرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پایلوتی محدود را در سطح شهر تهران راه‌اندازی کرده و سعی می‌کنیم که حداقل یکبار کل این سیستم را آزمایش کنیم.

رییس هیات مدیره مخابرات گفت: درصدی از درآمد و هزینه‌ای که از مردم برای دریافت این سرویس می‌گیریم به خود تامین کننده محتوا داده می‌شود که هنوز تعرفه‌ی آن نهایی نشده است.

غفاریان اظهار امیدواری کرد: موانع و کمبودها در این زمینه مرتفع شده و سیستم را به مرحله نهایی نزدیکتر کنیم؛ این کار بحث جدیدی است بنابراین کندتر از سرعتی که مدنظر ما بود انجام می‌شود.

  • ۸۸/۰۶/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">