ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دورکاری در گوگل و توییتر از ترس کرونا

| سه شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۰۳:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت‌های گوگل و توییتر در پی ادامه نگرانی‌ها از شیوع ویروس کووید-۱۹، کارکنان خود را به دورکاری فرا خواندند.

به گزارش پایگاه خبری «بیزینس اینسایدر»، جنیفر کریستی مدیر ارشد منابع انسانی توییتر دیروز (دوشنبه ۱۲ اسفندماه) با ارسال یک پیام آنلاین، اعلام کرد که این کمپانی ۵ هزار کارمند ۳۵ دفتر خود در نقاط مختلف جهان را قویا تشویق می‌کند تا در صورت امکان از خانه کار کنند.

در بخشی از این پیام آمده است: «هدف ما پایین آوردن احتمال شیوع کروناویروس کووید-۱۹ برای ما و جهان اطرافمان است.»

شرکت پرداخت الکترونیک اسکوئر (Square) که همچون توییتر به سرپرستی جک دورسی اداره می‌شود نیز همین توصیه را به چهار هزار کارمند خود کرده است.

این تصمیم توییتر پس از آن اتخاذ می‌شود که این غول فناوری همه سفرها و رویدادهای کاری غیر ضروری این شرکت را به حالت تعلیق درآورد و اعلام کرد که این سیاست تا زمانی که سازمان بهداشت جهانی یا مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا چراغ سبز نشان دهند، ادامه خواهد یافت.

شعبه کمپانی گوگل در دوبلین ایرلند نیز سیاست مشابهی را اتخاذ کرده و از کارکنان برخی دفاتر خود خواسته تا به عنوان آمادگی برای تعطیلی‌ طولانی مدت احتمالی دفاتر در هفته‌های آتی، امروز سه شنبه را از خانه کار کنند، البته در پی ظهور علائم شبه آنفلوانزا در بین یکی از کارکنان، این سیاست دورکاری در دفتر محل کار وی برای مدت طولانی‌تری اجرا خواهد شد. تا زمانی که وضعیت این فرد مشخص نشود، کارکنان این دفتر به کار از خانه ادامه خواهند داد.

این غول دنیای فناوری که ۸ هزار کارمند در دوبلین دارد، در گفت و گو با رسانه‌های محلی گفت: «ما به انجام اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از سلامت و ایمنی نیروی کار خود ادامه می‌دهیم و به عنوان بخشی از این تلاش‌ها، از تیم‌هایمان در دوبلین درخواست کرده‌ایم که فردا (سه شنبه) را از خانه کار کنند.»

شیوع ویروس کرونا به حوزه فناوری آسیب‌های جدی وارد کرده است که از آن جمله می‌توان به لغو رویدادها، کاهش فروش و تعطیلی کارخانه‌ها اشاره کرد.

این ویروس که نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد، تاکنون ۹۱ هزار و ۳۰۸ نفر را در جهان مبتلا کرده و جان نزدیک به ۳ هزار تن را گرفته است.

  • ۹۸/۱۲/۱۳

ویروس کرونا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">