ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دولتی ها مانع تولید گوشی هستند

| چهارشنبه, ۱ اسفند ۱۳۸۶، ۰۱:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل کارخانجات مخابراتی ایران سرمایه‌گذاری برای تولید گوشی تلفن همراه که با چالش‌هایی مربوط به سازمان‌های دولتی مواجه شده، در راستای سیاست‌های دولت بوده است.

محمدابراهیم مطلع در گفت‌وگو با (ایسنا)، در خصوص مشکلات تولید گوشی همراه در کشور با بیان وجود اعتقاد متفاوت گمرک و وزارت صنایع در خصوص تعرفه‌ی واردات گوشی تلفن همراه و با اشاره به این‌ که گمرک برای ورود محموله، SKD را قبول ندارد و فقط CBU را می‌شناسد گفت: علاوه بر این گمرک می‌گوید که SKD نود درصد، CBU است و این ترخیص کالا از گمرک را با مشکل مواجه کرده است.

او همچنین اظهار کرد: سال گذشته وزارت صنایع و معادن وعده‌هایی داد که بر اساس آن حدود یک سال پیش با سرمایه‌ای بالغ بر شش میلیارد تومان کار تولید گوشی تلفن همراه را آغاز کردیم. اما امروز با چالش‌هایی مواجهیم که مربوط به سازمان‌های دولتی است علی‌رغم اینکه سرمایه‌گذاری در راستای سیاست‌های دولت بوده است.

مطلع با تاکید بر اینکه این صنعت نیاز به حمایتی بیش از عمل کردن به وعده‌های داده شده ندارد، ادامه داد: شرکت ارتباطات سیار نیز برخلاف قرارهای قبلی تنها در زمانی کوتاه اقدام به ثبت شماره سریال برای هر گوشی تلفن همراه کرد و بعد از آن گوشی‌ها را به صورت گروهی ثبت کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای حل ابهامات و تناقضات موجود در مسیر تولید گوشی تلفن همراه نامه‌هایی را به ریاست جمهوری، وزارت صنایع و معادن و وزارت بازرگانی و مجلس شورای اسلامی فرستادیم تا راهکار نهایی را ارائه دهند و ما همچنان در حال پیگیری برای اخذ پاسخ نهایی هستیم.

  • ۸۶/۱۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">