ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دولت به دنبال ارزان سازی اینترنت است

| سه شنبه, ۴ خرداد ۱۳۸۹، ۰۲:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این وزارتخانه به منظور دسترسی سریع شهروندان به شبکه های پر سرعت و امن اینترنت ، ارزان کردن قیمت دسترسی به اینترنت در کشور را دنبال می کند.

به گزارش ایرنا ،"محمد کرم پور" در اجلاس جهانی توسعه مخابرات در حیدرآباد هند ، به تشریح برنامه های دولت جمهوری اسلامی ایران در این بخش پرداخت و افزود: توسعه فناوریهای فضایی و دولت الکترونیکی، کسب رتبه ممتاز در منطقه با استفاده از جنبش نرم افزاری و نهضت علم مداری از برنامه ها و اهداف دولت ایران درجهت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است .

وی افزود: باتوجه به شاخصهای جهانی مخابرات، دولت ایران با افزایش تعداد خطوط تلفن ثابت در حال کار به 25 میلیون و 297 هزار خط، تعداد مشترکین تلفن همراه (قبضی + اعتباری) به 53 میلیون و 369 هزار مشترک، تعداد مشترکین اینترنت به 32 میلیون و 200 هزار مشترک به کشوری موثر و توانمند در منطقه تبدیل شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بااشاره به اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور حدود 63 درصد است، گفت: گسترش خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT ) در مناطق روستایی کشور هدف اصلی است و دولت ایران آماده سهیم شدن در این تجربه با ارزش با دیگر کشورها است.

کرم پور افزود: برای مثال افزایش تعداد دفاتر خدمات ICT روستایی در حال کار کشور تا ده هزار دفتر از جمله فعالیتهای این عرصه مهم است.

معاون وزیر ارتباطات سپس به تشریح برنامه آینده دولت در زمینه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور پرداخت و گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، در پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه کشور ، ضریب نفوذ تلفن همراه به بیش از 87 درصد می رسد و 95 درصد از جمعیت کل کشور تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار خواهند گرفت.

به گفته کرم پور، بر اساس همین برنامه، تمامی روستاهای با جمعیت بیش از یک صد نفر، تا سال 1390 از تلفن خانگی بهره مند خواهند شد.

وی بااشاره به اینکه هم اکنون 53 هزار روستای ایران دارای ارتباط می باشند،افزود: در برنامه پیشنهادی پنجم توسعه کشور به منظور توسعه خدمات ارتباطی به روستاییان و ارایه خدمات دولت الکترونیکی به آنها، ایجاد حدود شش هزار دفتر خدمات ارتباطی ICT روستایی جدید پیش بینی شده است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: مسوولان در تلاش هستند ،امکان ارایه 20 خدمت ارزش افزوده از جمله ارسال و پخش برنامه های تلویزیونی، سرویس پیام کوتاه، تلفن ثابت، آموزش از راه دور، خرید اینترنتی، تلفن اعتباری و شبکه خصوصی مجازی، را برای مشترکان فراهم کنند.

گفتنی است ، اجلاس جهانی مخابرات با حضور 142 کشور جهان درروزهای سوم تا چهاردهم خرداد ماه جاری در شهر حیدرآباد هند برگزار می شود.

  • ۸۹/۰۳/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">