ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دومین همایش منطقه‌‏ای اخلاق و فناوری اطلاعات با عناوینی چون فناوی اطلاعات و فلسفه اخلاق، ‌‏فناوری اطلاعات و اخلاق کلان و فناوری اطلاعات و اخلاق خرد، 22 و 23 آذرماه جاری توسط مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار می‌‏شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، در عصر حاضر ، فناروی اطلاعات به دلیل ماهیت اطلاعاتی خود به علوم الهی ، فلسفی و اخلاقی و به هر دانش و معرفتی که به سوی حقیقت محض روان است ، نیاز دارد.

اخلاق یکی از موضوعات مهم زندگی بشر است که با وجود دشواری‌‏ها و تاملات فراوانی که در تعریف مبانی و ابعاد آن وجود دارد، همچنان یکی از اصلی‌‏ترین حوزه‌‏های مورد توجه نظریه‌‏پردازان و پژوهشگران رشته‌‏های مختلف علوم انسانی است.

بر این اساس ، مرکز تحقیقات مخابرات ایران به عنوان مرکز محور تحقیقات فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای اهداف عالیه نهضت نرم افزاری با ایجاد دبیرخانه دائمی همایش اخلاق و فناوری اطلاعات در پی آن است تا دومین همایش دو روزه اخلاق و فناوری اطلاعات را در سطح کشورهای اسلامی منطقه در هفته پژوهش برگزار کند.

هدف این مرکز از برگزاری همایش مذکور، تولید علم و حرکت در راستای نهضت نرم افزاری، بررسی مدیریت شبکه جهانی اطلاعاتی است تا از این طریق ایران به عنوان ام‌‏القرای کشورهای اسلامی بتواند اولین گام‌‏ها را در این زمینه بردارد و در آینده‌‏ای نزدیک به عنوان تصمیم گیرنده و تصمیم‌‏ساز در محیط مجازی عمل کرده و در راستای سند چشم انداز بیست ساله کشور به اهداف اخلاقی و حقوقی خود در محیط مجازی نائل آید.

بر اساس این گزارش ، تبادل نظر در سطح کشورهای اسلامی درباره جنبه‌‏های اخلاقی جامعه اطلاعاتی از اهداف این همایش بود تا در راستای تدارک یک وفاق اسلامی عمومی درباره اصول اخلاقی قابل اجرا در فضای سیاسی تلاش کرده باشد.

بررسی تطبیق نظرات مکاتب گوناگون در خصوص فلسفه اخلاق در محیط مجازی، IT و عدالت و‌‏آزادی ، نقش اصول اخلاقی در پیدایش جامعه اطلاعاتی ، تهدیدات ناشی از توسعه It در کشورهای اسلامی و بررسی علل پیدایش موضوعات غیر اخلاقی در محیط مجازی از محورهای این همایش خواهد بود.

گفتنی است ، تاریخ برگزاری این همایش 22 و 23 آذرماه سال جاری خواهد بود و علاقه مندان برای ارسال اصل مقاله تا تاریخ 10 مهرماه و به منظور ارسال نسخه نهایی مقاله تا تاریخ 10 آبان ماه جاری مهلت دارند.

  • ۸۵/۰۶/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">