ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دومین کارگاه پژوهشی زبان فارسی و رایانه ششم و هفتم تیرماه سال 85 برگزار خواهد شد.

«محمود بی‌جن خان» دبیر دومین کارگاه پژوهش زبان فارسی رایانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شهر با بیان این مطلب افزود: این کارگاه با هدف توجه به مبانی نظری و ابزارهای رایانه‌ای لازم برای بکارگیری زبان فارسی در محیط رایانه‌ای برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارایه مقالات پژوهشی، برگزاری نمایشگاه و میزگردهای علمی از جمله برنامه‌های این کارگاه دو روزه است.

«بی‌جن خان» در خصوص محورهای این همایش گفت: زبان شناسی نظری، واژگان الکترونیکی، ترجمه ماشین زبان فارسی و آموزش رایانه‌ای زبان فارسی از جمله محورهای مورد بررسی در این کارگاه‌ است.

وی تأکید کرد: از دیگر محورهای این کارگاه می‌توان به بازشناسی رایانه‌ای گفتار فارسی، بازساز رایانه‌ای گفتار فارسی، بازشناسی رایانه‌ای زبان و کلمه یابی رایانه‌ای در گفتار گسسته و پیوسته فارسی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: علاقه‌مندان جهت شرکت در این همایش می‌توانند مقالات خود را تا تاریخ 15 اسفند ماه سال جاری به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

لازم به ذکر است دومین کارگاه پژوهش زبان فارسی و رایانه به همت دانشگاه تهران و با همکاری و پشتیبانی دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی www.Persiancoling.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 88824376 تماس حاصل کنند.

  • ۸۴/۱۲/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">