ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دومین کنفرانس بین المللی شهرداری الکترونیکی اردیبهشت ماه سال‌جاری با حمایت گسترده سازمانها برگزارمی شود.

به گزارش ایلنا، امروزه رسالت شهرداری‌ها در تحقق محورهای اساسی دولت نهم که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است بسیارسنگین و حساس است، چراکه آحاد اقشارمردم (از گروه های سنی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی مختلف) به اشکال گوناگون به این نهاد مراجعه و یا با آن سروکار داشته و غالباً نوع خدمات مورد تقاضای آن‌ها ازجنس خدمات ضروری به شمارمی رود.

لذا به نسبت این اهمیت، بهبود و روان سازی تعاملات فی مابین مردم و شهرداری‌ها، استفاده از سازوکارها و فناوری‌های نوین درارائه سریع، کارآمد و درعین حال آسان خدمات مورد نیاز شهروندان، طراحی و پیاده سازی، عرضه خدمات الکترونیکی توسط مدیریت شهری (شهرداری الکترونیک) با هدف ارتقاء مدیریت شهری، بهبود بخشیدن به کیفیت درخواستی و... در دستور کار شهرداری‌های کشور قرار گرفته است.

براساس این گزارش، با توجه به برگزاری موفق اولین کنفرانس بین‌المللی شهرداری الکترونیکی درسال 86 و به منظورارائه تجارب جدید بدست آمده توسط شهرداری‌های کشورو درراستای تعمیق فرهنگ سازی و تبادل تجارب در زمینه به کارگیری فناوری‌اطلاعات و ارتباطات درارائه خدمات شهری، دومین کنفرانس بین‌المللی شهرداری‌الکترونیکی درتاریخ 15 و 16 اردیبهشت ماه سال 1388 در تالار بزرگ وزارت کشور با حضور و حمایت وزارت خانه‌ها، سازمان‌ها، استانداریها و شهرداریها ، نهادها و موسسات خصوصی و دولتی و تعداد کثیری از دانشگاه‌ها و انجمن های علمی و شرکت‌های انفورماتیک داخلی و خارجی برگزار می‌گردد.

لازم به ذکر است، محورهای این کنفرانس ضرورت کاربرد ICT درارائه خدمات شهری، بررسی نقش فناوری اطلاعات وارتباطات درمدیریت وخدمات شهری، بررسی وارائه مدلهای موفق شهرداری الکترونیکی درایران وسایرکشورها، مدیریت الکترونیکی، شهرداری الکترونیکی وشهروند الکترونیکی، امنیت اطلاعات درشهرداری الکترونیکی، استانداردها وزیرساختهای ارتباطی و مخابراتی موردنیازدرشهرداری الکترونیکی، چالشهای توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات در شهرداریها و قابلیتهای کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشوراست.

همچنین که ویژگیهای این کنفرانس و استفاده از شهرداری الکترونیک شامل ، حذف پرونده‌های کاغذی و تبدیل آن به اطلاعات دیجیتالی، حذف بخش‌های مربوط به پاسخگویی تلفنی در سازمان، توجه به ارتباطات الکترونیک ولزوم به کارگیری آن در بخش‌های پاسخگویی، ایجاد محلی برای تبادل نظرات شهروندان درباره عملکرد شهردار وسازمان شهرداری، پرداخت عوارض‌های مربوط به نوسازی و ... از طریق اینترنت، حذف روندهای مربوط به پرونده‌های شهرداری و کاهش افزایش رفت وآمد فیزیکی به سازمان و اطلاع‌سانی روزبه روز فعالیت‌های شهرسازی وامور مربوط به شهراست

گفتنی است، هم‌زمان با برپایی کنفرانس، نمایشگاه جانبی نیز با حضورسازمان ها، شهرداری های برتر کشور، شرکت‌های برتر انفورماتیک داخلی و خارجی وموسسات آموزشی برگزار می‌شود.

  • ۸۸/۰۲/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">